bobos

Alla inlägg den 6 december 2008

Av Lena - 6 december 2008 20:46

I dag var det dax för lussbak!

Tilde är hos Farmor och Farfar hela helgen, så det blev två småbagare med i lussebaket! Tilde åt mer deg än bakade men var jätteduktig och penslade och satte russin så fint.

Vilmer har ett jättetålamod faktiskt att baka! En blivade bagare kanske?

Men när det kom till russinen så kom nog fler i magen än på bullarna! Mycket goda bullar blev det iallafall!


Fredde gjorde en supergod varm cider med alla mustiga julkryddor i. Glöggen har helt klart får konkurrens! 


Efter lunchen åkte vi till Barbacka och Vilmer lyssnade till en julsaga. Kanske är Vilmer inte så intresserad eller för liten eller ja, vad vet jag, efter 2 minuter in sagan viskade Vilmer till mig att han vill gå ut. Men vi satt kvar de hela 15 minuterna och Vilmer lyssnade men är osäker på hur mycket han uppfattade. Daniela och Adde var också där så efter sagan så pysslade vi  smällkarameller (Vilmer har lekt sönder sin redan) både till Vilmer och Emmalisa. En Änlgel gjorde jag och så ritade Vilmer ögon, näsa och mun på den. Det var ganska så svårt pyssel, men jag tycker ju sånt är jättekul : )


En kort runda på stan, allt stängd ju när vi var klara på Barbacka så vi (Farmor, Tilde, Vilmer, Emmalisa och jag) gick hemåt istället.


På kvällen hade jag lite i mitt huvud tänka att vi skulle grilla (vi har ju en weberklotgrill som man kan grilla i året om, sägs det. Vi har prata om det vid flera tillfällen att vi vill prova om det funkar på vintern) men ack nej inte ikväll heller. Pizza oxfílé blev det och det var gott det med!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards