bobos

Alla inlägg den 26 december 2008

Av Lena - 26 december 2008 22:26

Julen ja, vart ska jag börja?

Vi var i Tyringe julafton och juldagen. Annandagen var vi hos Farmor och Farfar i Åsum.

Men, innan vi åkte till Tyringr på julafton var vi i Åsum och åt julgröt!

Mycket stress innan vi packat in allt i bilen (vi skulle ju sova över i Tyringe) och inom blomsteraffären och apoteket (Vilmer hade lite feber när han vaknade så det var lika bra) och väl i Åsum stannade vi över Kalle också!


På resan mellan Åsum och Tyringe blev Fredde riktigt sjuk. Han var med när tomten kom till barnen och lite av julbordet sen fick han gå och lägga sig.  Jättetrist! 

Vilmer var inte rädd för tomten utan mycket artig och tackade fint.


En fin julafton trots allt tillsammans med barnen, Mormor och Morfar, min faster och min mormor.

 På juldagen badade Vilmer och jag, härligt!

Kalkonmiddag idag med min brors familj och min faster och min mormor. Fredrik låg och sov hela dagen och kvällen. Fredde skulle ha jobbat men kunde ju inte det. Vi hade kört två bilar från Kristianstad så jag körde hem Fredde och Vilmer och sen hämtade jag Henke som var snäll och följde med till Tyringe och körde hem ena bilen. Tack för hjälpen Henke!


Annandagen låg vi och slappade i soffan och kollade på hela förmiddagen (det är det postiva med att Vilmer är lite förkyld). På eftermiddagen var vi i Åsum med Farfar, Farmor, Arne (Farmors bror) Henke, Jennie och Tilde. Tomten gjorde en bonustur och kom med julklappar!


När vi kom hem tog det ett bra tag att sortera och packa upp allt! Fredde och Vilmer är båda på bättringsväg!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards