bobos

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Lena - 16 december 2008 23:01

Det är ju inte sant att vi sov till 09.41 Men jag ska skriva lite om igår kväll först! Då pratade jag med Fredrik vid 5 när det är full fart här hemma! Och sen pratade vi vid halv 10 när båda barnen sov och jag satt med julkorten, allt var hur lugnt som helst! Tills Vilmer vaknade (är hostig) och Emmalisa är lite snuvig så hon sov inte heller så hårt! Ja, halv 12 var alla uppe, bara för att jag var tvungen att få klart korten! Så en sådan fin sovmorgon var skönt men tokigt!

Det lilla jordskalvet kände jag och trodde det var en jättetung lastbil eller mer ångvält som körde förbi. Hann tänka att vårt hus håller inte, men det ju gjort av tegel tänkt jag sen och innan jag somnade om tänkte jag att jag får nog prata med Farfar om detta, vi kan ju inte bo i ett hus som håller på att rasa.


Hela förmiddagen sov en liten förkyld Emmalisa medans jag fixade alla adresser till julkorten och Vilmer klippte i tidningar!


Efter lunchen så åkte vi och fixade lite saker, till alla treårs föräldrar, jag har kommit på det!

Jag hade Emmalisa i Baby Björn och Vilmer gick själv. Tänkte det får bära eller ja, bli jättejobbigt! Men Vilmer höll i pappkassen som vi hade haft alla julkorten och i den la han ner det vi handlade! Han var sopm ett ljus och gick precis efter mig! Så duktig! There.... you have it! : *)


På eftermiddagen var Weronica (som nu har nytt jobb) och Susanne från jobbet och fikade med oss! Vilmer underhöll oss och Weronica (som har två barn själv var ett tre år) fick sitta på golvet och bygga bana med honom! :)


Dagens Vilmer -mening:

V. Susant! (Vilmers Susanne).


När de åkt var klockan jättemycket och jag som är känd för att inte laga mat bjöd in Farmor och Farfar på pizza och de kom gärna!

Farmor hade liten sångstund med Vilmer som satt fint på stolen och sjöng med!

Emmalisa mös hos Farmor när Farfar och Vilmer byggde på lekrummet!


Innan de åkte hem körde Farfar resning i rören, Tack!! Så nu kan vi diska obehindrat igen : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards