bobos

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Lena - 18 december 2008 21:40

Vilken härlig dag, så mycket gjort!


När Vilmer var lämnade på dagis (i tid yeay!) så åkte Emmalisa och jag och handlade på Maxi! Sen åkte vi och skulle tvätta bilen, funderade lite på om jag skulle ta sådan egentvättning på Näsby men hade ju tid att passa på jobbet så det blev på en mack. Ja, såklart var det ju kö till biltvätten, men jag pillade av antenn och fällde in backspeglarna och kände mig redo att få bilen tvättatd. Då blir lilla fröken hungrig och ja, skönt att kunna ge mat i bilen! MEN efter maten kom inte en rap utan en KRÄKFLOD på hela hennes overall! Jag höll på ren tur henne lite framför mig annars hade min jacka blivit helt nerkräkt! Eh.... just det ja, jag skulle ju lägga ut näsdukar och servetter i bilen men eh.... just det ja,  jag har ju inte gjort det! Hittade en gammalt maxikvitto på golvet i baksätet och det fick bli en servett!


Bilen blev nästan helt ren (så skitig var den) och jag hann hem och äta lite lunch innan jag skulle till jobbet och ha medarbetar samtal med min rektor. Det kändes bra men just nu vill jag inte prata om när jag ska börja jobba,  jag älskar ju att gå hemma!!!

Fick en fin julklapp, fast jag inte jobbar he he...men tack tack!


Gick sedan en kort stund på stan och köpte fina kläder till Emmalisa i julklapp, sen var tiden ute och det var dax att hämta Vilmer på dagis! Jag mötte där en pappa och hans dotter, (ja ni som känner och träffar Vilmer ofta vet ju att han som alla andra tre och fyraåringar hoppar och bara landar på knäna, det verkar ju inte alls gör ont men ser helt galet ut) hon hade spräckt knäskålen när hon hoppat så och landat på en kundvagn. Ja, usch det känns verkligen när någon säger spräckt knäskålen!


Vi såg även lilla kusin Tilde i Vilmer lilla overall! Så söt, hon såg precis som Vilmer mycket mindre ut när de har overall!

Sista biten hem från dagis var kritisk, Vilmer var trött och ville gå och ha godis (såklart) Emmalisa var vrålhungrig, hon hade ju inte ätit på nästa fyra timmar och jag var kissinödig! Ha ha kan ni se mig halvspringa  på Parkvägen med en som skriker wäää wäää wäää och en som skriker jag vill ha godis mamma! Ha ha  ha ha

Men vi kom hem, jag sprang på toa, Emmalisa blev mätt och Vilmer fick en pepparkaka! Som min mormor alltid säger: Det ordnar sig alltid!


På kvällen kom Lööw! Så kul att ha henne här! Vi åt tacos, mest för att jag lovat Vilmer det! Han älskar ju Tacos för att det är mycket att ta upp med små skedar på sin tallrik!

Lite efter sju la sig Vilmer och somnade snabbt och då (låter helt taskigt) tog vi fram godis och läsk och hade det mysigt i soffan! Som alltid med Lööw!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards