bobos

Alla inlägg under maj 2009

Av Lena - 5 maj 2009 22:18

Idag var det dax att åka till Malmö och till The Studio! Vilmer åkte med Fredde till Hässlholm där Mormor och Morfar mötte upp och hämtade Vilmer! Emmalisa och jag åkte med i bilen till östermalm och bvc. Idag var det sprutdax! Tuberkolos (stavs inte så men ni fattar!)! Så ledsen Emmalisa blev! Men det gick över fort! Sen sov Emmalisa hela tågresa och lite i Malmö!

Lina var lika glad för detta som jag! Vi gick lite på stan först, på Zara såklart och på Lagerhouse!

Man skulle komma osminkad och icke vidgjort i håret  (som jag ser ut varje dag då! : ) det roliga var att precis när vi steg av bussen vid turning så börjde det ösregna så vi var ju verkligen inte snygga när vi klev in på The Studio!

Vi blev välbemötta, i en snygga lokaler! Jättehärlig med sjukt fint ljusinsläpp! Ja, smikade och fotade! Allt bara flöt på ingen väntetid alls! Emmalisa och Elton var så duktiga! Som de alltid är! De lekte på govlet medans mammorna blev fotade!

Det var verkligen kul!

Måste bara säga att vi först köpte en massa kort för en massa pengar, men sen ångrade vi båda oss!  Så det slutade med lite mindre kort för lite mindre pengar! (dock dyrt ändå!) Man blev så uppe i det där och vi blev stressade av tjejen som var "viewer" att snabbt bestämma oss så ja....

Måste ärligt säga att Fredde har en minst lika fina kamera och blixtar som den killen hade så om jag skulle ångra mig drastigt så får vi har en lite egen studio här hemma!

Emmalisa och jag åt på tåget hem! Sen sjöng hon och höll låda för hela cupén!


Dagens Vilmer- mening:

När vi hämtade honom i Tyringe hade han inte träffa Emmalisa på hela dagen. I bilen busade Vilmer och Emmalisa tjöt av skratt! Sen sa Vilmer:

V. Nej, nu orkar jag mer. Nu blir det inte mer, jag är trött!


Så lillgammalt att säga så!

Av Lena - 4 maj 2009 21:12

Igår pratade jag med Farmor och hon sa att Fredde är född 08.08 så jag ställde klocka imorse och väckte Vilmer och Emmalisa så grattade vi Fredde ja, kanske tio över åtta men nära tiden då han föddes för trettio år sedan! : )

Jag åkte snabbt till badhuset och tog undervattensfoto på Emmalisa! Det är en sådan grej jag känner att vi gjorde det med Vilmer och då mer eller mindre måste vi göra det med Emmalisa också! Ja, inte måste, men att det är kul!

Emmalisa var jätteduktigt och denna gången hade fotografen ny kamera, digital,så man fick direkt se om man var nöjd eller om man ville ta om! Hoppas de blev bra!


Sen skulle vi åkte till österlen och Kivik, men det började regna och vi tyckte nej, det är inte så mysigt då! Så vi åt en god brunch hemma och sen tog vi en tur med GPSen (som Fredde fick i present!) och Fredde var nöjd! Vilmer tyckte att de var en tv och undrade varför den satt fast så långt ifrån honom!


Vilmer hann med avslutning på gympan och undertiden han gympade gick Jönsson och jag igenom lite steg till Kaozdansen!

När jag kom hem åkte Fredde iväg och köpte middag och efterrätt!

En god wokräkrätt med ris och till efterrätt ostkaka, grädde och jordgubbssylt! Åh vad gott det var, man äter ostkaka sällan och det gör att när man väl äter det så är det försvinnande gott!

Det finns hallonmoussetårta kvar till fikan så ja, sockertillskottet idag var påfyllt med råge! : )


Emmalisa tar sig inte framåt utan bakåt! Bättre det än inget, men hon blir galen när det tar stopp med fötterna! : )

Av Lena - 3 maj 2009 22:58

Vill börjar med att skriv att ont (som stod i fredagens rubrik, var mitt tandont! Jag har tappat en fyllning och hade tandvärk! Aj!) 


Ja, en helg fylld av massor med roliga saker!

Lördag:

Farfar och Farmor rensar (ja mest Farfar : ) vår källare på skräp och kör till tippen! Så snällt! Tack!

Jag åker in till stan för att fixa det sista till kalaset!

På eftermiddagen har vi kalas för Fredde som fyller 30 på måndag! Fint väder och grillat! Så härligt! Mycket lyckat!


Söndag:

Jag var tvungen att träna så jag missade när Vilmer sprang Toddlerloppet!

Tilde var med och ville inte ha sin medalj runt halsen!

På eftermiddagen när jag kom hem från träningen åt vi rester av tårtan som verkligen var supergod!

Fredde och jag plockade iordning i huset och sen duschade jag och hämtade Farmor och vi körde till Tyringe! Det var Engelska Floristen som stod på programmet! Man gjorde blomarrangemang och åt engelska scones! Ja, kvinnan som hade detta var från England så det var nog därför hon kombinerade dessa två! Hon hade engelsk servis och sen sålde hon saker som var från England också!

Det var kul att göra! :)

När jag kom hem deklarerade vi och sen satte jag mig här vid vår bärbara dator och blogga! Det är första gången jag gör det på denna datorn!

I lördags var min bror här och fixade internet på den! Tack Päran!



Av Lena - 1 maj 2009 17:02

Idag åkte Fredde, Farfar och Vilmer och slängde skräp, bytade däck och städade bilen medans Farmor och jag var här hemma med Emmalisa och fixade fint!


Det blev inhandling till kalaset och tvättat idag också! Kanon!

Ska nu ut och njuta det sista av solen för idag!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards