bobos

Alla inlägg under juli 2009

Av Lena - 21 juli 2009 21:15

Idag så skulle vi ut och cykla en sväng och märkte då att det verkligen är punktering på Vilmers cykel! Ja ta hela cyklen i bilen (kunde inte få av hjulet med hjälp av bara en skifnyckel) körde till Mohlins där cyklen är köpt.

De kunde inte fixade förrän på fredag efter som verkstaden har sommarstängt! Hrm.. förstår att de måste ha semester, men är det inte nu som folk cyklar mest?

Jag köpte en ny innerslag och sen åkte jag ut till Farmor och Farfar (vad hade vi gjort utan dem? ) och så fixade Farfar det på ett kick! Ja... han klarade att ta av hjulet hur lätt som helst med en skiftnyckel...hrm..kände mig lite kass just då! hehe


Vi var ju tvungna att testcykla cykeln så vi tog en sväng till affären och köpte glass för pengen Vilmer fått av GammelFarmor Edit! Vilmer var så nöjd när att vi sen cyklade till lekplatsen och han fick äta sin glass på trappan!

Farfar hämtade släpet och körde till tippen med alla våra säckar! Tack!


Jag och Emmalisa åkte till Catarina och kollade in hennes nya marklägenheten som var jättefin! Karin & Ella, Jennie & Tyra var också där!


På vägen hem körde jag och handlade så vi kunde göra hemmalagad pizza!

Precis när vi håller på att göra pizzan ringer Farmor som varit på sjukhuset med Farfar som fått något i sitt öga! Jag bjöd in dem så de fick äta kvällsmat med oss! Stackars Farfar och hans öga! Krya på dig Farfar!


Emmalisa har idag ätit sitt första hela mål själv! Visst blev hon kladdig (stolen, kläder och golv....)men hon fick i sig det mesta faktiskt och hon hade full koll på hur hon skulle hålla skeden!  : ) Well done!


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer tittar på sin pizzabit och säger:

V. Mamma, det är gut med svamp!


Hi hi det är mitt ord det... gut! : )


TILL SIST! GLÖM INTE ATT KOLLA IN FREDDES FOTOBLOGG, DEN ÄR LÄNKAD UNDER MINA LÄNKAR!

Av Lena - 20 juli 2009 22:38

Jag var en bloggare redan för för flera årsedan! Det blev inte så mycket av den, men kom på det och sökte bloggen... och hittade den!

Kolla in den!

www.mylifeisbrilliantalways.blogspot.com


Av Lena - 20 juli 2009 21:34

Idag så åkte Vilmer med Farfar och Farmor till GamelFarmor Edit (Freddes farmor) som bor i Östaröd!

Så det fanns mycket tid att busa med Emmalisa! : )


Vi körde och kolla lite bark och kantsten som vi kanske ska ha i trädgården. Men vi ska kolla och fundera lite till!


På eftermiddagen körde jag hem till Lööw (hade kameran med mig men glömde ta en blid) en stund, prat, godis och mys i soffan!


När jag kom hem så grillade vi fast det regnade! (det är det som är det fina med Webergrillen!)


Farmor och Farfar kom hem efter en heldag hos GamleFarmor Edit! Så kul han hade haft, badat, klipptgräset och gjort massor av andra roliga saker!

Glad och smutig! : )

Vilmer och Emmalisa busade en stund innan det var dax att lägga sig! Så kul att de verkligen blev så glada att träffas igen efter att ha varit ifrån varnadra hela dagen!

Av Lena - 19 juli 2009 21:10

Idag så var det ju så skönt att barnen var uppe länge igår, för vi alla sov

till kvart i tio! Vilmer vill direkt gå ner och dricka välling medans vi andra tre låg kvar och försökte vakna! : )


På förmiddagen idag så slog sig Vilmer igen! Jag har säkert skrivit för längesen att Vilmer hade en oturs vecka förra sommaren och  nu känns det som en ny är på väg! Idag så hoppade han och busade med Emmalisa som satt i sin matstol. Han hoppade upp och ner och kom för nära stolskanten och landade med överläppen och näsa på stolen! Åh... näsblod från båda borrarna och en jätteblåmärke på överläppen! (Titta på det svart/vita kortet.) Usch... det kändes precis lika ont i hjärtat när blodet rann idag...


Idag så regnade det, men vi kände att idag röjer vi i trädgården! Först så var Emmalisa på en filt med leksaker....först ja, en kort stund, hon klättarade bara upp i trappan till altanen! (hon är så nöjd när hon väl är uppe, då vänder hon sig ner och skrattar!)

Men medans Emmalisa sov så hann vi med en del! Vilmer tyckte det var jättekul att klippa med sekatören och hjälpa till! Vi var så skitiga och blöta när vi var klara!


Emmalisa är en liten bestämd dam som nu drar av haklappen och gärna äter själv! Hon fick idag även testa att dricka vatten ur ett plastglas och hon klarad det och det gick så bra...hon fick lika mycket vatten i sig som hon fick på tröja : )


Dagens Vilmer-mening:

När han skulle dricka välling så ville han klippa och då lät det så här:

V. Jag vill klippa med saxen!

Fred. Men nu ska du ju dricka vällingen.

V. Pappa, jag kan klippa samtidigt som jag dricker vällingen!


Ha ha.. jag log hela jag när han så fiffigt kom denna lösningen! Dock blev det inte som han tänkte!

Av Lena - 18 juli 2009 23:33

På förmiddagen var jag och Vilmer runt och fixade Mormos present! När vi kom till växthuset så bara öppnade himlen sig (ni som brukar vara där vet att det är en liten bit från parkeringen till affären, iallafall när det öser ner regn!) så vi fick vänta i bilen ettag innan vi gick in!

Vi hade några ärenden inne i stan också och då blev Vilmer jättekissignödig och vi gick och lånade Duvanders toa! När vi kom ut från Duvanders så gick vi runt hörnet på deras uteservering. Vi var på väg till Candyplock och jag gick lite framför Vilmer! På Duvanders uteservering är där rep som hänger mellan metallstolpar och ytterst är det en längre metallstolpe med en platta uppe och på och på den står menyn. Vilmer känner lite på repet och jag ser att den längsta stolpen vajar lite och jag ropar på Vilmer att han inte ska röra repet, men det är försent.... den vassa kanten på plattan skär igenom hans tröja och river upp ryggen och detta gör ju att Vilmer trycks ner i marken och eftersom det regnat så är det halt när han ska ta sig upp! Jag rusade fram till Vilmer och han var helt panikledsen! Mycket ont och sen blev han nog rädd! Alla runt omkring stannade upp och tyckte så synd om honom! Jag fick så ont i hjärtat när jag såg denna höga stolpe falla mot honom! Ah...

Ja, han har en rejält snitt på sin rygg (turen i oturen är att han inte själv ser det och blir påmind!) och jag måste säga att han blev jätteledsen men slutade gråta fort!


På eftermidddagen slog vi in paket och bakade skorpor som jag vet Mormor gillar! När jag sa till Vilmer att vi skulle baka skorpor till Mormor kom Dagens Vilmer-mening:

V. Då ska jag baka en till Morfar med!


Så han bakade en skorpa till Morfar! : )

När jag målade mina naglar så vill Vilmer också få fina naglar, så det fixade vi till! Så gulligt när han dessutom tog på sin flippflopp skor! : ) 


Mormor hade kalas och hela familjen var samlad! Jättegod mat och en mysig kväll! 
Emmalisa och Vilmer somnade båda på vägen till Tyringe så de var uppe båda två ända tills vi åkte hem, då de båda somnade innan vi lämnat Tyringe!

Av Lena - 17 juli 2009 23:16

Imorse fick jag för mig att vi skulle åka till Hässleholm medans Fredde skulle till jobbet några timmar! Vi åkte från huset halv åtta! Men ah... så trötta vi alla var! Vilmer drack vällingen bilen! Det gick bra, men gör inte om det om jag inte måste! : ) ( I know...soon work!)


Vi var hemma hos Camilla, Alexander och Felix! Felix fick sin ettårs present ungefär en månad försent! Men har inte träffat dem så mycket och förra gången vi sågs så glömde jag den!

Alexander och Vilmer hade jättekul med en vattenraket och de badade i iskallt vatten! : )


När vi kom hem precis efter lunch så åkte jag in till stan, träffade Farmor och vi gick på stan en sväng! Hittade en del bra saker! : )  

Emmalisas nya sak nu är att när hon äter så tar hon sig i håret! Oh my, två gånger idag har jag fått tvätta håret, en gång med leverpastej och den andra gången med köttfärssås! Nice!!


Senare på kvällen så åkte vi till Åhus och kollade läget! Det var ju så fint väder där kring 5...men i Åhus var det blåsigt (som jag alltid tycker att det är där!) och lite kallt! Men mysigt att gå en sväng och vid stranden och sen gick vi ner till hamnen där Vilmer såg Pippis båt! "sjöfabbe"-båten! Han var riktigt impad!

Dagens Vilmer-mening:


När vi åkte hem från Åhus stannade vi och köpte mat! Vilmer tar en tugga och säger:

V. Det här var gott, verkligen!

Ha ha.. just ordningen på orden...

Av Lena - 16 juli 2009 21:30

Idag så skulle vi träffas hemma hos mig, vi i det gamla Kaozgänget med små barn! Barnen är mellan 7 månader till 13-14 månader, så eftersom Farmor var ledig idag så fick Vilmer vara där och leka!

Jennie och Tyra, Karin och Ella och Catatarina och Clint (som är 3 år, precis som Vilmer! så synd att jag inte visst att de skulle komma, då hade jag ju aldrig skickat iväg Vilmis! )


Det var kul att prata och barnen lekte för fullt! Tiden gick, de kom vid 10 och närmare 2 när de gick! Härligt!


Jag tänkte gå ut till Åsum, men Jennie erbjöd sig att hämta mig och då kände att det var gut!

Vilmer badade i vattenspridaren och i poolen! När Tilde vaknade så lekte de båda i vattnet! Vi fikade och sen lekte barnen igen!

Emmalisa ritade när de stora barnen ritade! Hon börjar blir stor hon med, bara att jag inte riktigt hinner med! : )

Vi stannade på god kvällsmat och sen kom Fredde och hämtade oss när han slutade jobba!


Av Lena - 15 juli 2009 22:56

Idag hade vi planer som vi ställde in, för jag kände att vi måste vara hemma, själva och städa lite och tvätta! Vilmer hjäpte till och var utmärkt hjälp med att städa lite och plocka fram mer... : )

Emmalisa lekte mest!


Efter lunch tänkte jag att vi tar en cykel/vagntur medans Emmalisa skulle sova! En liten tur till affären och handla lite till ikväll. Vi hann bara runt hörnet så såg jag att Vilmer hade punktering på sin cykel! Åh... han älskar ju sin cykel och jag älskar att han kan cykla medans jag går med vagnen! Så det vara bara hem och ta kickboarden istället. Vilket inte var hälften så kul!

När vi kom till poolen (som är på vägen till affären) så badade några barn och Vilmer ville jättegärna bada! Så vi fick gå hem igen.... och hämta badgrejer!


Först lekte Vilmer med en kille som var lite äldre, men som var exakt lika glad för att bada och som han!

Sen kom "grannarna" på Brunnsvägen och badade med Vilmer!

Efter nästan 2 timmar i det 24 gradiga kalla vattnet fick jag muta upp Vilmer som då var blå om läpparna! 

Jag tog inte ens med badkläder till Emmalisa för att jag tyckte inte det var så varmt i luften och då inte heller så varmt i vattnet, men hon skulle verkligen skulle i så hon fick bada i tröja och blöja en liten liten stund! Hon älskade det!


När vi kom hem hade Farfar och Farmor varit på tippen med våra säckar och annat... Tack snälla!

Jag och Fredde åkte till Maxi och handlade kvällsmat! Cevipicic (Daniela om du läser detta förstår jag om du skrattar... : ) Jag kallar det "chevipevi"

Det är en godkryddblandning man blandar med färs, rullar till små rullarder och sen steker i olja. Man äter det sen i pitabröd, med sallad, tomat, majs, gruka och gräddfil! Sååå gott!

Idag satte vi upp de nya siffrorna på huset (fick dem i julklapp av Farmor och Farfar! Tack! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards