bobos

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Lena - 1 november 2009 21:55

Klolckan ringde 08.35 och då var det dax att fixa iordning oss och fika till utflykten som idag bar av till skogen bakom Hovdala slott med Mormor och Morfar.

Det var verkligen superfin natur och härligt kallt väder! Jag plockade fram en gammal vinterjacka och mössa och vantar!


  

Klädd för mycket kallt väder!


 Vi gick och tittade ut över Finjahavet och det var en fantastisk utsikt!

     


Kan inte i ord beskriva hur mycket Vilmer gillar att hoppa!


Vi gick en tur och Emmalisa sov lite i vagnen, men vaknade och var såhär glad!


  

Så busig!


Vi hade jättegod lunch med oss som vi åt på en liten bänk mitt ute i skogen! Så mysigt!


  

Vilmer hjälper Mormor att duka upp lunchen! Det är alltid gott att äta ute av någon anledning! Emmalisa åt nog flest köttbullar och prinskorvar av oss alla! : )


  

Höstigt!


Fredde fotade:


  

Så fin natur!




  

Morfar hade massar roliga saker att berätta för Vilmer!


När vi körde mot Tyringer passerade vi Trästället i Skurup. Det var så länge sedan jag var där, så vi gick en tur och vad hittade jag där?


Vilmer ville jättegärna ha en glass, och när vi kollade i glassboxen hittade jag denna!

  


Ben & Jerry! Oh yes! Supergod och jättemättande! : )


Sen åkte vi hem till Tyringe och lekte!


  

Emmalisa tycker det är kul att tvätta händerna och munnen! Och plaska med vattnet såklart!


Vi åt en god middag som Mormor lagat!

  


Barnen var jättetrötta efter middagen, så då det blev vällning och pyjamas!

Båda barnen somnade mycket fort  när vi åkte hem! : )


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer pratar mycket om döden och att inte finnas. Fredde busade med barnen och när det blev Vilmers tur (Fredde bar dem och svingade dem i sängen) sa Vilmer:

V. Jag vågar inte, tänk om jag inte kommer att finnas mer.

F. Jodå klart du gör.

Så Fredde tog Vilmer och svingade ner honom i sängen och när han landat sa Vilmer:

V. Åh, tur! Jag finns!


Ja det är tur att du finns Vilmer! : )




  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards