bobos

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Lena - 29 november 2009 21:17

Så mycket vi hunnit med att göra idag!


Jag började med att åka till maxi (slutade dagen likadant, för jag glömde naturligtvis att köpa två saker!) och sen åkte Fredde iväg till Storbandet (Fredde spelar trumpet i Kristianstad Storband) för idag har de julkonsert!


På förmiddagen lektes det ihärdigt i lekrummet:

  

Jag hämtade upp massor av grejer från källaren! (vi har satt ner mycket leksaker i källaren så att inte allt är uppe, då skulle man inte se golvytan! Helt galet utrymmet i källaren är kanske 4 kvm med hyllplan och det rummet är smockat med kläder och leksaker!)


När Emmalisa sov så rättade jag lite läxförhör och Vilmer spelade Mias mattehus!

Jag passade även på att namna vantar, mössor och halsdukar med Filur namnlappar som är superbra! Jag har ju namnat många vantar innan så denna gången (i hopp om att Vilmer själv ska känna igen sina) namnade jag dem på utsidan! Inte så fint, men på dagis tycker inte jag det spelar någon roll! Dessto viktigare tycker jag det är att Vilmer känner igen sina vantar och kan vara varm om händerna när de leker ute.


  

Namnat och klart! : )


Adde hade kalas idag Vilmer och jag skrev på hans paket:

Så fint Vilmer skrev!


Kalasfin:

 

Vår Vilmer!


Medans Vilmer var på kalas så åkte jag och Emmalisa till stan och till Skyltsöndagen.

Fredde hade paus innan själva konserten så vi tre gick på stan! Mysigt!


Vi sprang på Farmor och Farfar!

  

 Mys!


Emmalisa mös i fulla drag!


  

Här äter Emmalisa en pepparkaka!


Vi julpysslade och satte upp julstjärnor och annat i fönstren och det kändes så mysigt! Det är vår andra jul i huset!


Vi körde och hämtade Vilmer hos Adde. Det var första gången Vilmer varit själv på kalas. (Innan jag alltid jag varit med). Det var jättemånga barn från Addes dagis som inte Vilmer känner, så det var enda jag tänkte att Vilmer skulle bli blyg och avvaktande, men nej Vilmer hade varit med och det hade gått jättebra! Kul! Ja, Vilmer är ju inte blyg utan mer en sprallig och glad kille så det var bra att han var det även här!


Sen var det snabba ryck, hem och äta och sen iväg med barnen till Farmor och Farfar (som är guld värda! Tack!) och jag körde till C4-showdans gruppen!


    

Jätteduktiga! Det är verkligen jättekul att göra dans till dem, för de vill verkligen ge allt och de är så duktiga!


Ja, sen hämtade jag Fredde på Konserthuset, till Åsum för att hämta barnen och sen inom Maxi innan vi körde hem!


Dagens Vilmer-mening:

Någon gång när vi körde i bilen idag säger Vilmer:

V.Nu är det jul och Mamma, vet du på julen får man äta choklad.

J. Jaha, vem har sagt det?

V. Eh.. jag säger det!



____________________________________________________________________


Svar på kommentar till Lussebak:


Sandra:

Hej! Ja, det är ju Fredde som har tagit korten, håller med om att de är superfina!

Det var verkligen en mysig dag!

Vi måste försöka hitta en dag så våra barn kan leka!

Kram


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards