bobos

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Lena - 11 november 2009 19:55

Kan inte förstå att lilla loppan är redan är 15 månader! : ) Men det känns att hon blir större för hon kan mer och förstår väldigt mycket! : ) Här kommer ännu ett exempel som Vilmer inte fattade när han var 15 månader! Du ger Emmalisa vatten i hennes mugg och så får Vilmer äppeljucie i sitt glas! Det ser Emmalisa direkt och ska då aboslut inte ha vatten! : ) Tyvärr är det likadant med godis!


  

Bus bus bus... hon har så brått ibland så hon får stanna sig och ta sig i dörrkarmen!


Imorse fick lämnade jag barnen (Fredde brukar ju göra det, men han var tvungen att börjar tidigare!) Tyvärr missar ju barnen sin sovmorgon till halv 11, vilket i vanliga fall är lite lyxigt! )


Men de var så söta precis innan vi skulle cykla till dagis stod de på led (Vilmer leker ofta dagis hemma!) och väntade på mig:
  

Emmalisa och Vilmer! Två vinterklädda sötnosar!


Idag blev jag firad med pompa och ståt på jobbet! Tårta och fin blomma! Alla lärarna sjöng till Rolfs gitarrspel! Tack! Jag som försökt att inte uppmärksamma detta...

Skönt är dock att det bara är tre av 35 lärare som är yngre än mig så de flesta tycker att 30 var väl härligt! : )

Jag får väl vänja mig!


Vilmer var på gympan:

  


Här är han färdig gympad och nöjd! Han var jätteduktig! : )


Farfar lämnar ju honom där och jag möter upp honom och sitter där medans han gympar!

När vi är klara så skjutar jag hem honom på cyklen, i barnsadlen. Den är ju kanske lite för stor eller?


  

Det är ju mycket tyngre än med Emmalisa med det går fint!


Dagen Vilmer-mening kom på cyklen på väg hem:

Jag kunde ju inte cykla jättefort utan mer i söndagstursfart, då Vilmer säger:

V. Mamma, kommer vi aldrig hem eller?


Nu ska jag slå inte paket till Vilmer... han fyller ju 4 imorgon! : )


(Ja, ni som inte vet, jag blev inlagd för fyra år sedan på min födelsedag med högt blodtryck. Som tur var, valde Vilmer att komma ut två dagar efter min födelsedag så vi fick var sen! : )

__________________________________________________________________________________________________


Svar på kommentar:

Sandra:

Tack snälla! Hoppas allt är bra med dig!

Kram

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards