bobos

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Lena - 5 november 2009 20:26

Så sjuk känsla att bara vakna och vara helt frisk! Eller ja, om jag nu var sjuk igår... mer vaccinsjuk och inte sjuk på riktigt! För då är man hänging och seg och då håller det ju i sig längre! Så jag var så lättad idag när huvudet kändes normalstort igen! : )


Ja.. .det enda var ju då att vi alla fyra vaknade 7! Visst, jag var helt utvilda och jag vaknade av mig själv men kvart i åtta cyklar vi och Fredde kört till jobbet halv 8! SÅ.... hurry hurry hurry!

Men vi hann... (no problemo!) jag mötte Tobbe på dagis (han jobbar i lokalerna ovanför Vilmers dagis) han hade också gått upp vid 7 och hann ju han med! : )


En härlig dag i skolan! Gud vad lätt det känns att jobba när man är frisk! Att man inte tänker på det annars... men idag gjorde jag det! : )


På lunchen så stack jag till stan och fixade presenter, fars dags presenter och födelsedags presenter! : ) Jag tycker det är jättekul att köpa presenter och det är viktigt för mig att jag känner mig 100% nöjd med det jag ger! : )

Hann ju såklart kolla in lite kläder till mig också! : ) 


Måste berätta om min lilla 6c. Just nu jobbar vi med luft och vatten. Jag har satt ihop ett experimenthäfte och igår labbade jag ju på halvfart eftersom jag inte var så pigg, men idag labbade vi på 110%!

Det var ju deras allra första riktiga laboration. De skulle tillverka fallskärmar av papper, tråd, tyngd och en påse + tejp.

Oh.. det var som ett helt zoo i mitt klassrum! Vanligtvis har jag ganska tyst (jag gillar inte stöktigt!) i mitt klassrum under mina lektioner.  Men idag deras sista lektion och så praktiskt och kanske roligt för dem blev det svårt att hålla kroppen och munnen i styr!

Men jag kunde inte döda hela deras kreativitet, bara dämpa ljudnivå!

Min kollega intill kom in och undrade vad som hände här? Han är inte van vid att det är SÅ mycket ljud från mitt klassrum! : ) Men hans åttor blev så nyfikna när vi skulle testa vilken fallskärm som höll sig i luften längst så de kom då in i vårt klassrum och tittade! : ) Det är ju mina åttor så det var så välkomna så!



När jag slutade cyklade jag hem och där var Mormor och Morfar med barnen! De hade hämtat Vilmer och Emmalisa på dagis!

Vi åkte till stan för att kolla vinterkänger.


   

Så söta när de verkligen gick in för att leka "fika" !


  

Till och med jag tycker att de är lite lika när man bara ser lite av dem i profil!


När vi kom ut från affären ville Emmalisa gå mellan Mormor och Morfar!


  

Hon ser ju så liten ut! : )


Vilmer ville ju inte alls bli fotad! Han hade fullt upp med att hoppa över kullerstenarna!


Måste bara skriva att det är så roligt att Emmalisa härmar, och hon härmar verkligen allt och alla! : )

Vilmer är så stor nu att när han kommer hem från dagis eller när vi varit ute och gjort något vill han sitta vid datorn och träna sig på de spelen han har! Det känns tokigt, samtidigt som han lär sig faktiskt mycket och så får jag andrum och fixa lite! : )


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards