bobos

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Lena - 28 november 2009 20:59

Dagen började precis som en helg ska, sovmorgon till kvart i nio! Barnen tittade lite på tv så vi kunde slumra ytterligare en halvtimme! So nice!


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer är så glad för tv:n i vårt sovrum (precis som jag!) så han tänkte efter och sedan sa han:

V. Mamma hur många "teviar" har vi?

J. Vi har två, en i vardagsrummet och så denna här i sovrummet.

V. Ja, och sen kan man säga att där är en tv i datorn så då har vi tre mamma! Vi har tre "teviar". Mamma, vi har ju en dator till i källaren, då har vi fyra "teviar"! Mamma, mamma, mamma har vi alla "teviar"?


Sen åkte jag in till stan för att fixa och springa i affärer!

När jag kom hem åt barnen lunch, och Emmalisa spexade till det lite...


  

Jag var sen med kameran, hon låg helt ner med huvudet i handen och åt!


Vilmer ville ju inte vara sämre han:


  

Ha ha,,ännu lite bättre, han försöker sova undertiden jag tar bilden!  : )


När Emmalisa sov, spelade Vilmer och jag spel och pusslade pussel.


  

Vilmer fixar 50 bitar lätt!


När Emmalisa vaknade åkte till vi till Åsum och kom in i julstämmning:  

Freddes julcider och sedan lite glögg! Pepparkakor och ädelost är ju bara så gott!


Dags för bak! Tilde kom och hjälpte till att göra lussebullar också!


  

Vilmer gillar att baka!


  

Farmor har mycket bra bakteknik!


    

Vilmer fick verkligen in snittsen på att göra lussebullar!


Emmalisa.....

  

...vägrade att röra degen! Ha ha så inga bullar gjorda här nej!

Hon tittade mycket skeptiskt på degen och sen ville hon ner från sin stol och så

sprang hon bort till....


  

...Tilde! Det märks att de går på samma dagisavdelning! : ) Emmalisa ville sitta på samma stol som Tilde! Tur att de är så små (och söta) tjejerna!

Tilde "målade" bullarna med ägg!

  

  

Vilmer satte i russin!


  


Resultatet blev mer än Mycket Väl Godkänt! Sååååå goda! Jag älskar lussebullar!


Farmor och Farfar hade gjort en jättegod kycklinggryta till kvällsmat!

Tack snälla för att bak och god middag!








Av Lena - 28 november 2009 20:41

Glöggprovning var helt fanstastiskt kul! Har man inte varit på det så tycker jag man ska göra det!


  

Här står jag med "min" glögg som jag hade med mig!
Elin var superduktig och ordnade hela grejen och fina formulär som vi kunde fylla i( lärare)

  

Supertrevligt att alla gjorde något tilltugg som passade till glögg!

  



Här är de glöggsorterna som vi provade


  

Vår vinnare står längst till höger!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards