bobos

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lena - 13 augusti 2009 21:25

På torsdagsmorgonen kom Mormor och Morfar när jag begav mig till jobbet med stor packning! En föreläsning på förmiddagen och ner till Kivik på eftermiddagen för att stanna där till fredag lunch!


En intressant föreläsning på Krinova som handlade betyg och bedömnings metoder!

Det ösregnade när vi sedan begav oss därifrån till jobbet! Innan vi åkte ner till Kivik så hade vi ett möte om uppstarten med 6:orna och deras lägerskola!


I Kivik sken solen! Så härligt! Vi hade stugor vid havet och bättre kan det väl inte bli! Vi gick tipsrunda och grillade god mat och drack goda drycker! : )

Det blev ett dopp i havet sent på natten och sen blev det sångstund vid lägereld nere vid stranden! Så himla mysigt!


Så ja, jag har inte sovit många timmar i natt...men kul hade vi!

Imorse (fredag) så hade vi lite småuppgifter innan vi grillade korv och sen var det hemfärd i ösregn!!


Jag fick cykla inom dagis till Farmor och hämta hennes nyckel hem till oss (Mormor och Morfar hade min!) och då fick jag gå upp till Tobbe (som jobbar i lokalerna ovan på dagis) och be om ursäkt för att jag och Andreas (den nya gympaläraren på jobbet) ringde till honom mitt i natten ( vi kom på att vi båda kände Todde!) ! Ja..det kändes ju som en jätterolig idé då.... men tur att Tobbe är så snäll och förstående! he he : )


Jag cyklade direkt hem och la mig och sov i soffan och vaknade när Fredde kom hem med barnen! Tack Mormor och Morfar för att ni passat barnen! : )

Innan jag somande hann jag kolla posten och då hade Emmalisas fina kläder kommit! : ) 



Vi bara slappade alla fyra i soffan! Alla var trötta! : ) (jag var nog tröttast!!!!)


Dagens- Vilmer-mening:

Jag hade köpt chips och annat till Kivik, men festfixarna hade ordnat massvis så mitt fick följa med hem igen! Fredde skulle ta en tidningen som låg i samma påse! Vilmer satt brevid i soffan och höll sin tummar och sa:

V. Åhh...är där nötter??

V. Ah..hoppas de inte är gammla!


Av Lena - 12 augusti 2009 21:04

Så idag var det dax att gå upp till klockan! När den ringde blev jag lite nervös så jag kom upp med en väldig fart och börjde irra runt efter olika saker! Men det var ju hur kul som helst att ta på sig snygga jobbkläder och halsband och ringar! : )

När jag cyklade till jobbet kändes det riktigt härligt! Det var ju superkul att träffa alla igen! : )
Det känns verkligen inte som jag varit ifrån jobbet 1½ år, mer som bara ett vanligt sommarlov! Men som vanligt vid en uppstart så är det mycket som ska fixas en massa beslut ska tas och allt som ska i ordningställas! Det var så kul att diskutera och bestämma saker som man brinner för! Nu känner jag mig verkligen laddad för en ny termin!

Efter sista ämneskonferencen cyklade jag inom Systemet för att köpa en flaska vin. Vi ska till Kivik på kick off torsdag till fredag med jobbet! KUL KUL! Jag vill ju inte ta med en bag-in-box direkt...he he!


Fredde ska vara pappaledig, men idag hade Mormor Emmalisa och Morfar och Vilmer åkte till stugan och klippte gräset! : ) Det hade gått jättebra! Tack snälla för hjälpen! : )


Det var ju superkul att komma hem till Vilmer och Emmalisa när man varit ifrån dem!

Det blev en snabb kvällsmat, pastapesto med kyckling och grönsaker! : )


Dagens Vilmer-mening:

Precis när skulle cykla till jobbet vid 8 så vakande Vilmer och jag sprang upp för att ge honom en hejdå-kram, då sa Vilmer:


V. Mmm, vad gott det luktar!


Åh... det var ju mitt balsam så luktade, men det var så gulligt att han la märke till det och bara konstaterade det! : )


På kvällen när Vilmer borstade sina tänder trände Emmalisa för fullt att gå! Så snart kanske hon vågar gå hela tiden....


FRÅN MAMMAKALASET IGÅR!!!!


Nu har jag en liten LOST AND FOUND låda med saker som blev kvarglömda! Vet inte vems som är vems... men följade saker har hittats:

blåa byxor

gul tröja

två skedar,  en plast, en metall

två drickmuggar, en med en apa på, en med isbjörnar på

en våtservetthållare (röd..som vi alla har!)

glass (gissar på Saga-Li! : )


Hör av er om du tror något är ditt!


_______________________________________________


Svar på kommentar:

Annie och Linnéa:

Tack! Och tack för en supermysig eftermiddag!


Av Lena - 11 augusti 2009 21:16

Vilken dag! : )


Jag och Vilmer smög ner och hämtade paket och sen smög vi upp igen och Vilmer sjöng för Emmalisa! :  ) Tror snart att hon känner igen sången, men hon ser lika förvånad ut varje gång! Igår när vi sjöng för Alfons stelnade hon till och tittad förvånat runt sig! : )


Vilmer ville gärna hjälpa till och öppna hennes paket, och det fick han!

Sen var det fullfart! Jag började med att baka tårtbottnar! Gjorde oss klara för att gå till stan! Vilmer har nu två dagar i rad suttit i vagn (tvillingvagnen) vilket han inte gjort på ett halvår! Men det gick mycket bra! Skulle till stan och gå 4 ärenden så då är det är bättre än att han cyklar!  Sedan till BVC för ett års kontroll! Allt var jättebra! Hon fick vaccination och sa inte ett pip när hon fick sprutan! Så duktig! Hon har växt jättemycket på längden (har märkt det på kläder!) men bara lite på vikten! Hon är verkligen inte still en enda sekund...så ja då blir det väl så! : )


Hem och äta lunch och baka ihop tårtorna! Therese kom med Amanda och Bella och Karolina kom med Elin och vi fixade i ordning för kalaset! Ja, vi var 9 vuxna, Amanda, Vilmer och 8 ettåringar! Så härligt! : ) Det var jättemysigt och alla lekte och fixade och grejade! Vi öppnade paket direkt, för Vilmer var så nyfiken på sina paket! Alla hade med sig ett paket för 100 kr och så lät vi barnen välja varsitt paket! : ) Jag hade köpte ett lite till Vilmer och ett till Amanda och hon och Therese hade köpte ett till Vilmer, så han hade ju två att öppna! : ) Alla fick söta och fina saker! : )

Nils är de enda som kan ställa sig upp själv och gå, även om Bella och Emmalisa också kan gå! : )

Det hade ju varit så kul med ett foto av barnen tillsammans...lättare sagt än gjort! : )


Mitt i allt kom en tjej och hämtade kläder jag lagt ut på blocket! Alltså jag har fler inlägg ute, med det är bara ett som jag fått runt 30 svar! Bara 10 har mailat nu idag efter att hon hämtat kläderna! Så nu har jag tagit bort annonsen! Tjejen som hämtade kläderna hörde av sig bara efter 5 minuter efter att annosen kom ut! : )


Efter tre timmars lek och upptäckande så var kalaset över!

Vilmer somande när han låg i soffan och tittade på tv medans jag fixade lite kvällsmat! Det säger rätt mycket om att han var helt slut, det tar på krafterna att underhålla åtta ettåringar! : ) Han var dock jätteduktig, med tanke på att hela dagen har han bara hängt med på Emmalisas saker! : )


Dagens Vilmer-mening:

Nils pappa Andreas frågade Vilmer om han visste vad en av Vilmers bilar hette.( Det var en Corvette) Men Vilmer glömde lite exakt vad Andreas sa, så han fick fråga honom ett par gånger.

V. Vad hette bilen igen?

A. Corvette.

V. Ah... Körve!


*skratt*


Kan inte låta bli att tänka ett år tillbaka! Gjorde det redan igår när jag skulle sova! För ett år sedan låg man här med tjock mage och visste inte att några timmar senare skulle vi ha Emmalisa hos oss! Det känns fortfarnade magiskt när jag tänker på det och jag ler när jag tänker på när Emmalisa kom upp på min mage, i lockigt hår och röda läppar!!! Vilken känsla!  Och vilken liten tjej det har blivit av henne! Vi älskar dig så Emmalisa! : )

Av Lena - 10 augusti 2009 20:33

Idag så var det fullt upp från det vi gick upp tills vi satt på bussen!

Barnen badade och jag duschade. Sen lekte de och jag fixde, vek tvätt och plockade lite... sen helt plötsligt när jag kollat busstider till Gärds Köpinge ( som bara går en gång i timmen!) fick vi brått... lunch och på med kalaskläder! : ) Jag halvsprang i duggregn till Toddler där jag köpte en tavla som Emmalisa ska få imorgon av Vilmer! : ) Sen vidare till bussen där en mycket vänlig man hjälpt mig med vagnen på bussen! ( Tog syskonvagnen idag när vi hade så brått! Plus att Fredde ska hämta oss hos Lisa, och då är det inte kul att ha Vilmers cykel i stan! )

Vilmer sjöng "Ja må hon leva" till Alfons! Så gulligt! Alfons fick en Mcgueenbil som går av sig själv! Vilmer fick en sådan av Henke och Jennie när han fyllde 2 och han älskar sin! Det verkade som Alfons också blev förtjust! : )


Ett mysigt kalas och barnen lekte! Vi stannade lite längre än de andra, och Vilmer och Ella lekte och hade så kul när Fredde kom! Då står Ella i fina glittriga klacka skor, byggarbob hjälm, trakor ryggsäck och i remmen har hon fäst sitt godis och en spegel! : ) Så himla söt! : ) Vilmer ville resa och packade en massa saker.....


Dagens Vilmer-sång:
När han står och sjunger ut i slips och skjorta och har halva ansiktet fullt med choklad! : )

V. JA MÅ HON LEVA......


Har fått frågan hur man kommenterar. Man trycker precis under rubriken på kommenterar. Det kommer inte upp någon ny ruta utan man får gå ner till slutet av inlägget och där finns en färdig mall som man fyller i! : )

Kommentera gärna! : )

____________________________________________________________________

Svar på kommentar:


Maria: Ja, jag kan verkligen inte fatta att hon redan är 1! Samtidigt som jag tycker allt om händer är jättekul och njuter av alla framsteg hon gör så är det som om tiden flyger iväg!


Av Lena - 9 augusti 2009 23:18

Idag har det varit fixingtime! Tvättat och tagit fram alla gamla kläder (barnens, och ja det var inte så längesedan jag gjode det sist men herregud så mycket kläder de har som inte passar!) för att lägga ut dem på blocket!


Vi (jag och Vilmer) körde hem till Henke och Tilde (Jennie jobbade) och lekte en stund! De är verkligen som syster och bror, vilket jag tycker är jättesött och gulligt! : )

På kvällen bjöd vi in Farmor, Farfar och Arne på left overs från igår! Det blev ju ganska så mycket över! : )

Men helt ok att äta det idag med! : )


Dagens Vilmer-gissing!

Hemma hos Tilde så var det en triangel, så frågade jag Vilmer vad den formen heter.

V. Eh.......

J. Tri....

V. aste??

J: Triaste! Ha ha ha


Så kul att han verkligen bara gissade något!

Av Lena - 8 augusti 2009 23:03

Idag så började det med en liten shock! Fredde jobbade ju på fredagskvällen (hässleholms har ju festival dax!) och skulle komma hem vid 4 på natten! Tänkte ja, han får sova lite så fixar vi tillsammans på morgonen!

Fredde kom  hem halv 8 på morgonen! Så Vilmer fick åka till Åsum (igen, han sa; Här kommer jag idag igen! När han kom till Åsum!) och så fixade jag! Tur att man har väluppfostrade barn! : ) Emmalisa sov från 10 till kvart i ett! Oh yes! Annars hade hon med fått åka till Åsum!

Jag bakade foccica bröd, gjorde grönsakspett, och houngsmarinerade kycklingspett, örtagårdssås och salsa! Jag köpte färdig sallad i en påse, så det gick ju snabbt å lätt! : )

Duka, blåsa ballonger pyssla ihop lite borddekorationer som jag köpt!


Allt hann i tid tack vara att Farfar, Farmor och Arne handlade lite och fixade lite! Tack!


För första gången så satte jag pippilotter på Emmalisa! Hon blev så söt! Vilmer vill ju vara lika fin....

Men klockan 2 när gästerna kom så var allt klart utom den goda drinken! Men den slängde jag ihop när alla kommit och lämnat paketen! : )

Emmalis fick jättefina presenter! Tack snälla för allt fin hon fick! TACK!

Vilmer fick ju också paket! Han blev jätteglad han med! Tack! : )


Mycket lyckat kalas! Vädret var ju toppen och alla verkade trivas! Maten blev bra, Tack Farfar och Arne som stod och grillade 60 kycklingspett och 45 grönsaksspett! : )


Alla var där (utom min bror och hans familj som hade bestämt annat sen länge) och firade lilla Lisa! Hon var så glad och duktig! Hon blev ju dock lite trött och fick sova en liten stund...för jag ville ju ha med henne och äta tårta! (första gången!) Så jag fick väcka henne....lite! : ) När vi sjöng för henne såg det ut som hon trodde vi blivit galna! : )

Men den goda tårtan åt hon alldelse själv med sked! Inte så kladdig alls! (som hon kan!) klänningen var nästan fläckfri och den mesta tårtan kom i munnen! : )


Vilmer och Tilde lekte och lekte och lekte i många timmar! Så kul att de har så kul ihop! De badade och sen ville ingen ta på kläder... Vilmer blev superman och var så söt i sin cap! : )


Det blev ganska så sent, för när alla gått hem så gjorde vi ondning i huset och utanför! : )

Sen kollade vi på filmen: Vi hade i allafall tur med vädret 2. Helt perfekt att titta på när man bara vill slötitta! Barnen och vi var jättetrötta men glada för en lyckad dag!

Av Lena - 7 augusti 2009 21:10

Idag vaknade jag vid nio och kände att nu är det dax att gå upp! Ringde till Farmor och frågade henne om hur mycket mat man ska beräkna...jag är verkligen dålig att på beräkna mat! Farmor sa då att barnen kunde vara hos dem medans jag handlade och Fredde fixade här hemma!

Så jag körde ut till Åsum och lämnade barnen och sen handlade jag till kalaset! Snabbt hem och sen till Therese och C4-massage!

Så himla skönt att få massage och Therese var jätteduktigt! : )

Jag fixade Alfons present och sen åt vi lunch på Bunna, Therese, Amanda och jag!

Jag sprang några snabba ärenden till kalaset innan jag körde hem!

Fredde fixade för fullt och jag kom igång bra, fast jag var ganska trött efter massagen! Barnen kom hem och vi åkte på en cykeltur! Emmalisas mindre bra hjälm är verkligen jätteförstor, den hänger nedan för ögonen! Så... det ska hon få av oss i födelsdagspresent! : )

Vilmer är ju duktigt och fixar sig själv, medans jag kämpade med Emmalisa att behålla hjälmen på (den var ju för stor så hon kunde nästan dra av den).


Vi stannade på lekplatsen och åt glassen som vi köpt! Vilmer valde "den vanliga" (sandwich) jag tog en solero! Tänkte verkligen sitta och njuta av den i solen! Men jag och Emmalisa delade ju på min glass på kanske 2 minuter! Hon riktigt biter av glassen! : ) När min glass var slut vill hon ha Vilmers! Vilmer var snäll nog att dela det han hade kvar med henne! : )


Innan vi åkte hem så fick Emmalisa åka rutschkana i knät på Vilmer! Både tyckte detta var jätteroligt!


En tråkig grej just nu är Emmalisa klämmer sina fingrar hur många gånger som  helst om dagen!

En rolig grej som Emmalisa gör att när hon klättar i trappan (vilket hon är riktigt snabb på nu) så pustar hon och "ojar" sig...oh...osh...  : )


Hon gick runt lite upp i sovrummet idag, gick lite, stannade och sen gick igen! : )


Dagens Vilmer-mening:


V. Mamma, är bilen pappas?



Av Lena - 6 augusti 2009 21:26

På förmiddagen åkte jag och fixade lite grejer! Jag köpte en ny badbalja, tankade lite bensin till gräsklipparen och handlade på Maxi!


När jag kom hem så kom Lööw med en jätterolig tablettask! : ) Man var tvungen att läsa den lilla texten i mellan de stora orden! : )


Vilmer badade i sin pool här ute i trädgården! Jag la mig en stund på gräset medans Vilmer badade! Så härligt och så skönt! Vilmer och jag tog en fika på vår altan och det kändes så härligt.... rikgtig sommarkänsla!


På eftermiddagen gick jag med Emmalisa till stan! Köpte lite grejer till mina kort (jag skulle igår kväll ha: lagt ut grejer på blocket, kollat upp recept till lördag och göra barnkalasinbjudningskort till Emmalisas kalas! Det blev bara korten, det var ju så kul!) och sen var det träff hos Rebecca och Isabella. Det var det gamla kaozgänget som träffades igen! Rebecca bor helt fantastiskt fint och har så snygga möbler och bor mitt i stan! Glömde helt bort att ta foto när vi var där, så det blev ett på Jennie och Tyra precis innan vi skulle gå hem! : )

Innan jag gick hem så gick jag en liten runda på stan för att se om jag hittade något fint som vi (jag och Fredde) kan köpa i present till Emmalisa nu när hon fyller ett! Det enda jag hittade var en fin tavla där det stod lillasyster! Får fundera lite till...


På kvällen invigde Emmalisa badbaljan, Vilmer ville hellre bada imorgon! : )


Dagens Vilmer-mening:

Idag blev lunchen hemgjord, en mixsallad med fetaost, pasta och allt det andra vanliga och till det stekt kyckling! Det var jättegott. Vilmer börjar äta och sen säger han:

V. Nej, nu får du äta lite majs minsann, så du blir stor och stark!


Så sött... han tar en fras han hört och sätter ihop med något annat han hört! : )


Ska nu bestämma vad vi ska bjuda när Emmalisa firas! : )


____________________________________________________________________


Svar på kommentar:


Sandra: Ja, det var synd, men nu verkar ju sommaren kommit tillbaka så då får vi se till att vi kan träffas och kanske bada!  

Det bästa med att gå till poolen är att man alltid träffar någon där! : )

Kram

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards