bobos

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lena - 5 augusti 2009 21:28

Idag vaknade jag helt själv och gick ner och åt frukost och läste tidningen i lugn och ro! Det är fint det! : ) Klockan var då lite över nio så lugnt varade kort, jag gick upp för att väcka Emmalisa för vi skulle iväg och träffa Linda och Nova! Vilmer och Fredde gick upp när vi åkte!


Det var kul att träffa Linda och Nova! Emmalisa och Nova lekte med alla Novas leksaker! : )

Jag körde inom Lööw som får fin stensatt uppfart! : )


Lunchen idag blev hämtmat, Fredde ville ha BK, Vilmer Happy Meal och jag ville ha Chicken Wrap från HofB.... så lite spring och så men gott var det! : ) Undra vad Emmalisa kommer att vilja ha pizza?? Hi hi!


På eftermiddagen gick vi bort till poolen! Emmalisa sov (skönt, annars vill hon ju  med bada och idag var det bara 20 grader i vattnet!) Vilmer tycker att han "simmar" när han går med händerna på botten! Så sött!

Det kom två pojkar som verkligen inte var vatten rädda, de doppade huvdena och gjorde alla möjliga konster! Det var bra, för Vilmer ville ju göra likadant! Vi eller jag glömmer alltid att ta med en boll, men dessa två pojkarna hade med sig en boll som alla kastade och busade med! : )


När vi kom hem stod Therese, Roger, Amanda & Bella på tomten och väntade! Hade pratat med Therese att vi var på väg hem... : )

De hämtade en av de bänkarna med korgar som Vilmer hade i sitt lekrum innan! Therese meddelade att det passade prefekt! : ) På fredag ska jag få 50 minuter härlig massage av Therese som "betalning" för bänken! So nice!


Ja, när de åkt så gick vi bak på baksidan och då kom jag på att gräset var ju det bästa stället att träna gå på! Emmalisa gick jättemycket själv och jag blev jätteglad och Vilmer blev med glad och Emmalisa bara tittade på oss och skrattad sitt härliga skratt! Kanske hon själv också kände att det gick bra!

Det var svårt att fota när hon gick mot mig, så därför är bilden suddig! Tyvärr kan Emmalisa inte resa sig från krypläge till stående själv, (bara ställa sig upp mot någonting!) så jag får springa och ställa upp henne innan hon kan börja gå... men det kommer väl snart antar jag!


Dagens Vilmer- mening:

Den kommer ifrån Lotta på Bråkmakaregatan. Han var på sitt rum och så ville han slänga igen dörren och så sa han:

V. Såhär gör Lotta! (då laddade han att stänga dörren) Dumma mamma, jag vill klippa i tröjan, ja så gör Lotta!


Ha ha.. ni som vet hur Lotta gör förstår att det är precis så! Hon skriker : Dumma Mamma och sen klipper hon i sin stickade tröja! : )


Här är några saker som jag kommit på att jag blivit bra på sedan jag blev mamma:

1. Ta bort fläckar från kläder!

2. Att se med "öronen". När jag gör något där jag inte kan se barnen så lyssnar jag vad barnen gör och man blir mycket bra på detta efter ettag! : )

3. På att ställa om att det inte alltid blir som man tänkt och planerat!


Av Lena - 4 augusti 2009 22:33

Idag så åkte vi till vår stuga där Mormor och Morfar var! Det var inte så fint väder här hemma tyckte jag, men i Stugan var det jättefint! 26 grader!


Barnen hade verkligen jättekul i bilen dit, de skrattade och detta innebar att Emmalisa inte sov sitt förmiddagsov som jag tyckte att jag parera in bra med att köra runt 10! Så hon fick ju sova när vi kom fram!

Men Dagens Vilmer -mening kom i bilen:

J. Nu fyller ju Alfons snart år, vad tycker du vi ska köpa till honom?

V. En Mcqueenbli. (sorry Lisa, men detta var så kul, glöm att du läst det!)

J.Ok, Emmalisa fyller ju också år snart, vad vill du köpa till henne?

V. "Tystnad"..... eh...... ett ljus och en bok!


Ha ha ha... det lät så tråkigt och ändå genomtänkt av honom! : ) Det lovar jag att det INTE blir!


I Stugan finns det alltid något att göra! Vi gick en runda med vagnen direkt så att Emmalisa kunde sova! Vilmer och Morfar gick ner till båten och kollade till den!

Efter lunch så åkte jag, Mormor och Emmalisa till Karlshamn och shoppade lite kläder till barnen! Hittade faktiskt en del! Kul med höstkläder! : )


När vi kom tillbaka så gick vi ner till badplasen och badade! Vilmer tyckte det var superkul! Det är verkligen lugnt och härligt!


Mormor och Morfar bjöd på honungsmarinerad lax och ugnsrostade nypotatis som var supergott! : )


Måste bara skriva vad Emmalisa gjorde, hon kröp fram till speglen som sitter i barnrummet. Det är en spegel med två dörrar som man öppnar! (Går ni tillbaka till första inlägget så står Vilmer vid den spegeln!) Hon kryper fram till den, sliter upp dörrarna och ställer sig upp mot väggen och blir så glad när hon ser sin spegelbild och sen pussar hon den...om och om igen!! : )


___________________________________________________________________

Svar på kommentar:


Maria: Bloggar du? Isåfall bloggar du här? Isåfall så hittar du det om du bara backar i menyn! : ) Annars vet jag inte om du bloggar på någon annan sidan! Har du en blogg så skicka den! : )


Av Lena - 3 augusti 2009 21:07

Idag var det en mycket regning dag vi vaknade till! Jag tänkte bada barnen eftersom vi inte hann det igår när vi grillade! När jag tog fram badbaljan så var den spruken! Ja, vi har ju råkat ställa dammsugaren på baljan så vi får skylla oss själva!


Så det blev först en dusch för Emmalisa, sen var hon förmiddagstrött! Sen var det Vilmers tur, sen kollade han på tv och jag kunde ta en lång härlig dusch själv! : )


Vid lunch kom Lööw med bakad potatis och melon! Så vi åt och åt! Barnen älskar ju vattenmelon och de rinner och kladdar så de fick ta av sig sina tröjor! : )


Vilmer var lite uttråkad att vara inne så han var ute i regnkläder och lekte!


På eftermiddgen slappade jag och Vilmer i soffan och tittade på Lotta på Bråkmakaregatan! Så gut att han gillar det, för det gör jag med! : )

Vi spelade spel och läste böcker också! Hade planer på att baka, men efter att ha legat soffan i en halvtimme så blev det bara vanligt mellis! : )


Fredde kom hem och vi lagade grekiska biffar, med klyftpotatis, tzatziki och sallad med fetaost! : )


Dagens Vilmer- Mening:

Vi busade i vår (min och Freddes) säng och Vilmer hoppar så han blir svettig och vill ta av sig sina kläder och sina Mumikalsonger, men då säger jag:

J. Nej, Vilmer Muminkalsongerna får var på!

V. Ja, mamma annars kanske Mumin blir ledsen att han inte får vara med och hoppa....mmmmm det tror jag!

Till sist vill jag tack er 22 som röstade i min omröstning! : )  ( de flesta av er pratar jag ju med ofta men det var ändå kul att se! )

Av Lena - 2 augusti 2009 21:59

Idag hade vi bestämt med Daniela och hennes barn att de skulle komma hit klockan 10...så vi ställde klockan och var klara när de kom!: )

Fredde bakade bröd vilket var bra till fikat! : )


Vilmer och Adde hade lite svårt att komma igång men som alltid leker de bäst när de ska skiljas åt! Jag tog kort på tjejerna när de satt och lekt på filten (eller ja,. Ella satt, Emmalisa var i fullfart att undersöka Ellas vagn!) och ett där killarna gungar! Dock blev båda dessa kort raderade på något konstigt vis (nej, Vilmer har inte rört min kamera! : )  tog ut kort och batteri då jag laddade det..ja ja.. värre saker har hänt!


På eftermiddagen vill vi göra något eftersom det är Freddes sista semesterdag idag! Så vi åkte till stranden!

Jag tror att vatten är Vilmers elemet! Han är som en fisk hehe.. Vet att jag var någon form av vattendjur när jag var liten också! Jag var inte gammal (kanske 3-4) när vi var på semester i Italien och jag kunde inte simma och jag hoppade från trampolinen efter att jag ropat: KOLLA PÅ MIG PAPPA! Det kan ju låta gulligt kanske nu såhär i efterhand, men det var ju inte en gång jag sa och gjorde det utan hela tiden vi låg vi poolen! : )


Vi hade en jättemysigt på stranden! Vilmer badade glatt medans Emmalisa tyckte det var lite för kallt, dock var hon mycket intresserad av att spralla i vattnet om någon av oss höll i henne! : )

Det var så härligt att bada idag, vattnet var riktigt varmt och klart! : )


Vi tog en liten fika på stranden och självklart åt vi en glass innan vi åkte hem! Det hör till Åhusbesöket! : )


Vi grillade när vi kom hem och ja, grillat är godast!


Dagens Vilmer-mening:

När vi åkte hem från Åhus så satt jag och pratade med Vilmer för att han inte skulle somna. Jag frågade då honom vad har du gjort i Åhus?

V. Jag har badat, en gång med min mamma och en gång med min pappa!


Så var det! Men det lät så redigt när han sa det! : )


Oh ja.. jag tycker det känns fånigt att lägga ut...ja bara ta en bild på mig, så min första tanke var att Emmalisa skulle vara med, men nej hon var inte så sugen. (Vilmer sov) Så då löste jag de med solglasögon! : ) Håret är ju inte alls vidgjort, varit uppsatt på stranden! Men here it is!



Av Lena - 1 augusti 2009 23:04

Igår blev det lite sent så det var underbart att vi alla fyra sov till 10.10

Ända tills jag insåg att tiden blev knapp! Jag skulle gå på barnens dag med Vilmer och det började kl. 11. Vi var bjudna på kalas kl.2  så därför var vi tvungna att vara där runt 11 om det skulle vara lönt! Vi skulle ju gått med Adde, men det gick ju inte när vi skulle på kalas!

Så snabba ryck, jag hann göra två födelsedags kort och fixa oss (mig och Vilmer) klara och vi var i Tivoliparken runt kvart över 11! Från början skulle vi ju gå alla fyra ( med Fredde och Emmalisa), men eftersom det var så kort stund och Emmalisa skulle snart sova igen så stannade de hemma!


Ja, barnens dag är verkligen kul för barn! Så mycket folk och så mycket barnvagnar... är så glad att jag inte hade någon där idag! Vi träffade en massa folk som vi kände vilket är solklart en dag som denna!

Vilmer hoppade i hopptorn, åkte ner i rutschbana som är ett hopptorn, fiskade i fiskedammen, åkte karuseller, köpte korv, köpte en vattenpistol, fick vindruvor, valde en motorcykelsballong och tillsist fick han välja en godisgrej! Ansiktsmålningen var fullbokad fram till 2 så det hann vi inte, han ville verkligen det! Så visst hann han med en massa!


Snabbt hem och fixa till oss till kalas i Yngsjö! Fredriks kusin hade 30 års fest! Jättegod mat och så härligt att sitta ut, alltså ute ute på trädgården och äta!

Så himla fint sommarhus och jag älskar verkligen stranden! Tilde och Vilmer åt glass på stranden och sen kände de på vattnet! Vilmer skulle lätt ha lekt vid strandkanten i timmar, men vattnet var iskallt så vi stannade bara en liten stund!

När vi kom hem var jag och Fredde tvungna att prata lite till om stensättningen...

____________________________________________________________________

Svar på kommentarerna!


Maria: Ja, jag är lycklig! : ) Och visst älskar jag IKEA också! : )


Emmalisa: Hej! Det var ettag sedan! Träffar din mamma lite då och då på stan, så jag har lite koll på vad du gör! : )  Självklart tycker vi att Emmalisa är ett jättevackert namn! : )



Annie: Ha ha ha ha, jag har precis som alltid håret uppsatt, men visst syns det när jag har det nere! Ska ta en bild och lägga ut här! : ) Har du kollat posten! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards