bobos

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

I am singing and dancing!

Av Lena - 24 november 2009 21:46

Alltså jag har säkert sagt det förut, men jag måste säga det igen! Jag gillar verkligen mitt jobb och framför allt min kära kollegor! Det är lite som om man singing and dancing när jag cyklar till jobbet! Jag har ju iallafall maxad volym i högtalarna med R&B musik! : ) Det kallas uppladdning!


En helt vanlig tisdag!

Labb med nior, matte med åttor och vattenexperiment med sexorna, sen var min jobbedag slut!

Jag cyklade till dagis och var tvungen att fota Vilmer:


  


Alla barn har blivit fotade när de har tagit med sin favoritbok och berättat om den.


Båda barnen hade julpysslat på dagis! Det låter så himlamysigt!

Tur att vi ska pyssla med eleverna (eller hur Carolin? : )


Vi cyklade hem och fikade och sen slappade! Alla tre var trötta! Jag ringde Farmor och Farfar och bjöd in dem på kvällsmat! Det var ju tisdag! Flört


Ja, det blev hämtmat igen och från Ko-san igen! Så gott!


Vilmer tycker det är kul med pinnarna!    

Så gott och i gott sällskap! Skrattande



  

Såklart ville ju Emmalisa också prova med pinnar, och faktiskt gick det ganska bra!


Senare badade barnen och Vilmer och Emmalisa skrattade så och hade så kul, att jag lät dem bada till kvart i nio! Sent för att vara dagiskväll!


Barnen somnade jättefort och jag körde till Maxi och handlade med ett dansmedly i högtalarna! Tack Caroline S för att du la skivan i brevlådan!
Jag ska göra... eller nej, jag ska inte avslöja det här och inte än (lovar att senare berätta vad det är!


Dagens Vilmer-mening:

När vi går upp vid kvart i sju så är det ju helt mörkt ute. Vilmer lyfter på rullgardinen och säger:

V. Mamma, varför är solen svart på morgonen?


Så sött!

Nej, nu ska jag fotsätta att äta min marängswiss!Tungan ute
















 
 
Ingen bild

carolin

25 november 2009 20:28

Ser verkligen framemot att pyssla med våra elever. Det är ju det jag drömmer om hela året. Ha ha ha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards