bobos

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Lena - 3 december 2009 20:38

Hy! Nu är vintern här! Det är ju jättekallt på morgonen när man cyklar! : )


Ja, förvirrade som man är så är det ju tur att Farfar kunde rycka in och hämt en bok som jag glömt hemma! Hade kanske hunnit cykla hem under lunchen, men det var så kallt också! Tack Farfar att du agerade bokbuss! : )


Emmalisa har nu massor av tänder på gång:

  

Inte någon proffsbild direkt, men man ser att där är två tänder på gång vid sidan om tänderna mittfram. Där nere är det i full gång att komma igenom!


Emmalisa är ju lite sen att få tänder tycker jag. Vilmer fick sin när han var 7 eller 8 månader, det enda jag kommer ihåg var att han och Adde fick sin första tand på samma dag! (Kommer du ihåg Daniela om det var månad 7 eller 8?)


När jag tagit denna bilden (som togs medans vi åt) så visade jag den för Vilmer och då brast han i skratt (mitt i clementinätningen!):


  

Ah... bara älskar Vilmer när han verkligen skrattar från hjärtat!

Så kladdig, men så glad!


På Emmalisas dagis har den en kalender där barnen får paket, och när idag när jag kom och hämtade Emmalisa så låg där en liten sak i Emmalisas fack. Idag var det Emmalisa som hade fått paket.


  

Så söt liten tomtelisa! : )


Ja, det finns nyfikna bloggläsare som vill veta vad barnen får i sina paket! He he... så nu ska ni få veta:


1 dec. Vilmer fick en jätterolig ficklampa. Från filmen Cars, man bytar lock och så lyser de olika bilarna från filmen på ljustrålen.

Emmalisa fick muminstrumpor.


2 dec. Vilmer fick en fin penvässare i trä.

Emmalias fick en giraffkakaform.


Idag fick Vilmer boken Mamma Mu firar Jul.

Emmalisa fick en tandborste som hon inte kunde lägga ifrån sig när vi cyklade till dagis så hon borstade hela vägen till dagis! : )



Dagens Vilmer-mening:

När vi lekte på lekrummet, satt jag på knä så skulle Vilmer klättra upp på mina axlar. Jag var tvungen att håll honom i benen, annars hade han trillat, men då säger Vilmer:

V. Men mamma! Hur ska detta kunna bli bra när du inte lyssnar på mig? Du får inte hålla eller röra mina ben.


Ha ha ha jag skrattade minst en kvar åt denna utförliga och ordentliga uppläxning! Det bästa av allt är att när jag skrattar så, så böjar Vilmer skratta och när han skrattar börjar Emmalisa skratta! Så härligt!





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards