bobos

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Lena - 4 december 2009 20:56

Idag var Vilmer snabbt framme och valde paket och sprang sedan till soffan för att öppna det.


  

Jag hann knappt fram med kameran.


Idag fick båda barnen sina luciakläder! Förra året hittade jag en så söt pepparkaksklänning till Emmalisa (som Saga får ha på sig denna julen   ).

I år tänkte jag att de fick se likadana ut!

Vi ska göra julkort så jag lägger inte ut kort på hur de ser ut i kläderna än, men i de söta luvorna:

  

Lillasyster och Storebror.


Idag har Emmalisa vaccinerats. Hon blev så ledsen! Men när hon fått lite äppeljucie så glömde hon bort att hon fått sprutan!


  

Här väntar vi "kvarten" efter att Emmalisa fått sin spruta!


På seneftermiddagen var vi en tur hemma hos Bella, Amanda och Therese. Jättefint hus! Karolina och Elin var också där! Fick en jättefin present av Karolina och Elin:

 

En tvål som lukar precis som Gamlamormors gamlatvål när man var liten! Mmmm så gott! Tvålen heter barndomsminné. En jättefin ram! Tusen tack! Jag glömde min kamera hemma, men Therese var snäll skickade en bild! Tack!


  

Här står bustjejerna Emmalisa, Isabella och Elin. Therese har precis fråga vart är flygplanet? Elin är den enda som riktigt förstod den frågan! He he!



Det blev en mycket sen kvällsmat för vi bakade lussebullar.

Idag så rullade Emmalisa degen precis som vi andra gjorde!


  

Här bakas det för fullt!


   

Efter att ha ätit kvällsmat vid 8 åkte jag och Vilmer en snabbtur till Maxi. Fast det var långt efter Vilmers läggtid så är det mysigt att ha honom med! : )


Dagens Vilmer-mening:

När vi går och handlar på Maxi och vi ska ha bröd, tittar jag lite på vad för bröd vi ska ha, så det tar någon minut.

Då hör jag Vilmer "läsa" på en skylt. Det står: Veckans bröd 2 Vörtbröd 40kr.

Vilmer "läser" högt, tydligt och sakta medans han följer texten med pekfingert:

V. Mjölk är gott. Man ska lyda och inte ta mer mat än man orkar äta upp. Så kan vi ju inte ha det här.


Ha ha.. en man och en kvinna hade de bredaste leenden på läpparna när de lyssnade till Vilmers tydliga högläsning! Ha ha! Så underbart!


_______________________________________________________________________


Svar på kommentar till Så kallt:


Hej!
Snygg gardin du har i köket. Har du köpt den färdigsydd? Är det en hissgardin?

Kram
Weronica

                                                 av Weronica 3 december 2009 kl 21:59

 

SVAR: Hej Weronica! Tack! Ja, det är hissgardiner men är inte köpta färdigsydda.  Tyget är köpt hos Anitas tyger här i Kristianstad! (Där du och jag var en gång en skolavslutning! : ) Jag vet att Anita gärna syr hissgardiner om du vill ha hjälp att sy dem! : ) Hoppas allt är bra!

Kram



hej lena!
din blogg är så härlig o positiv och dina barn jättesöta. gillar speciellt vilmers sköna kommentarer!
trevlig helg!

av praktikant-Malin :) 4 december 2009 kl 16:10
SVAR: Hej Malin!
Tack! : )
Ja, det är underbart kul saker som Vilmer "kläcker" ur sig i tid och otid!
Det har varit kul att lära känna dig! : )
Hoppas du kommer tillbaka någon gång till oss! : )
Ha en trevlig helg själv!
kram Lena
 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards