bobos

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Lena - 11 december 2009 17:30

Idag var jag tvungen att lämna barnen tidigt (vår sovmorgon uteblev! )

för vi hade Luciafirande i skolan! Jag hade inte behövt jobba, men jag ville fika med min klass och titta på de duktiga niorna som lussade för hela skolan!

Ja, olyckan! När jag hade lämnat barnen på dagis och skulle cykla iväg till jobbet ser jag en mamma som bär sin dotter på kanske 1½ till 2 år i famnen och så gick mormor eller farmor till barnet brevid mamman. Det är ju 30 utanför dagis. Jag börjer mig ner för att låsa upp min cykel när jag hör en bil som tvärnitar och ABSen i bromsarna slår till och det tjuter om hjulen rejält! Mamman fick ju panik och halvsnubblar till sidan! Jag hann bara se att det var en skåpbil men någon text på med el. Alltså man kan bli sur, irriterad och annat för saker, men detta gör mig helt förbannad! Antonskolan ligger precis vid dagis och det är många små barn som går över vägen med sina cyklar! Jag kan lätt säga att han inte körde i 30 och inte 50 snarare 70!

Det värsta av allt var att han/hon bromasade så stackars mamman hann fly undan och sedan gasade snabbare än fort iväg! Alla kan göra fel, men stå för dem iallafall!


Så med detta med mig cyklade jag till jobbet där vi hade lussefika vi i personalen! Det var mycket bättre! : )

Niorna gjorde att jättefint Luciaframträdande och efteråt fikade 6C på lussebullar och saft! : )


Innan jag börjde mina lektioner så satte jag alla betygen.

Därefter hade jag matteprov, matspjälkningsprov och sist eletrokemiprov.


När dagen var slut cyklade jag till Toddlers och hämtade Emmalisas åkpåse som nu kommit!

Den var mycket uppskattad!

  

Både Emmalisa och Vilmer gillade att sitta i den!


På kvällen blev det pizza! Ha ha, fredagen är det ju ok att beställa! : )

Vilmer fick ett fint suddigummi och Emmalisa fick en skaktomte. Man skakar tomten som står i vatten så snöar det! : )


Dagens Vilmer-mening:

Precis som sin mamma:

V. Mamma, jag vill ha något.

J. Du får vänta tills vi ska äta, det är bara en liten liten stund kvar.

V. Men mamma, jag vill ha bara ha något i munnen, vad som helst!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards