bobos

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Lena - 6 december 2009 22:50

Jag och Farmor har länge pratat om att åka till Kosta outlet och idag blev det verklighet!

Klockan ställdes på halv 9 då vi gick upp och gjorde oss klara. Och för en gångs skulle var vi klara klockan 10 när vi bestämt att vi skulle köra.

Jag, Fredde och Emmalisa åkte i vår bil och Vilmer åkte med Farfar och Farmor.


Nästan direkt träffade Vilmer tomten:

 

Vilmer tycker det är spännande med tomten. Han skrev önskelista och fick godis!

  

Emmalisa satt helt tyst och tittade bara på godiset! : )


Det var ett mysigt outlet med julmarknad:

  

Fick lite julstämming!


Det var ett bra märkesoutlet tycker jag! Vi alla vuxna hittade något till oss själva och sen köpte vi massor av kläder till barnen! Vi hann med en lunch mitt i ruschen och mitt när Idolerna skulle sjunga.


  

Köttbullar och kycklingsallad!


Ja ett bra outlet, jag köpte en Mini-a- Ture klänning som är en riktig rosaröd prinsess klänning till Emmalisa (som hon ska få i julklapp) som vanligtvis kostar 799. (då skulle jag aldrig köpa den!)


Tack Farmor och Farfar för middag, kläder och trevligt sällskap!


Vilmer somnade när vi åkte hem. Jag somande också en liten stund, älskar att sova i bilen när det är mörkt! Men så blir det ju när man åker långt!

När vi kom hem vaknade han och var glad som en speleman och pigg som en mört! Men prova några av de kläderna han fått skulle han inte!

Emmalisa däremot blev helt tokgit i ett par prickiga knästrumpor som jag hittade till henne. Hon ville inte ta av dem och just nu ligger hon och sover i dem! : )


Jag köpte även ett halterneck linne till Emmalisa i stl. 104 till sommaren. Men så gulligt nu när det är som en liten klänning till henne:

  

Kanske blir hon lika klädtokig som jag? : )


Såklart vill ju Vilmer också ha knästrumpor! Så vi fick ta ett par strumpor och dra upp dem så långt vi kunde:

  


Ha ha..som på parad!

Kolla in Emmalisa! Hon ska göra precis allt som sin storebror! Men det är väl en lillasysters jobb! Eller vad säger du Morbror Pär?   


Fredde kände för att fota lite. Ja, nu hade ju Emmalisa sin linneklänning och Vilmer olika pyjamasdelar men korten blev fantastiskt fina! Kolla här:


Denna posen kom Vilmer på själv!


 

Jag älskar bilder där barnen skrattar ihop!

   

Så stor Emmalisa ser ut här!

   

Fröken linslus!

 

Stor ja! Vilmer ser ju som om han går i skolan här! (tur att det något år tills dess!) 

Av Lena - 6 december 2009 22:44

På förmiddagen så tog vi det lugnt och fixade lite här hemma.

Barnen lekte och hade jättekul.


  

Här kollar de i speglen!


  

Och en lite kram mitt i allt bus!


Vi hann med att göra lite julkortspyssel:

  

Här fixas och pysslas det!


  

Vilmer tycker verkligen det är jättekul att pyssla och kan sitta länge och pilla med det.

  

Vilmer ville inte skriva God Jul på sin utan Vilmer! Vilket gick lika bra det!


  

Emmalisa satt en stund, men har inte alls det tålamodet som Vilmer har. Hon tycker klistermärken är jätteroliga och lite jobbiga att det sitter kvar på handen! : )


Efter lunch så åkte vi och köpte en luftvärmepump! För att få varmare hus och renare luft! : )


På kvällen var vi bjudna på middag hos Farmor och Farfar. Mormor och Morfar var också bjudna.

   ´

Jättegod mat och jättetrevligt sällsakp! Tack!


  

Farmor och Farfar hade dukt jättefint och det kändes mysigt!


Barnen var uppe jättesent! Det gick bra, men så trötta de var när de väl var dags att lägga sig!


    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards