bobos

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Lena - 26 december 2009 20:53

Våra barn blev verkligen förtjusta i stolarna och att de har varsin. Idag intogs vällingen i dem!

 

Vilmer har på sig en pyjamas med ett sklett som lyser i mörket! (han fick det av sina kusinser Sebban och Sakke).


Sen var det dags att prova några av alla spel som Vilmer fått i julklapp.

Först började vi med ett valpspel:


   

Jättekul spel som påminner lite om ett spel som Vilmer har som heter Knasiga djur.

Man trycker på hundmamman i mitten så skäller hon, och lika många gånger som hon skäller får man flytta sin hundevalp.


Emmalisa tyckte detta var jätteroligt!

   

Vilmer hjälper henne att trycka.


Men Emmalisa behövde ingen hjälp, hon kan trycka själv!

   


Sen var det dags för Bamselotto:

   


Alltid kul! 


Här kunde Emmalisa hänga på:


   

Hon körde ju sitt race och sina regler! : )


Idag var jag tvungen att göra flätor på Lisan:

   


Sen satte jag band längst ner:


  

Så sött med flätor! : )


Vi var bjudna till Farmor, Arne och Farfar på Kalkonmiddag! Så gott! Jag skulle kunna äta det varje dag! : )

Henke, Jennie och Tilde var också där!   

Mycket god mat och trevligt sällskap!

Kameran låg fint på hallbordet tillsammans med lite andra saker som jag också egentligen skulle ha haft med, men så är det ibland! : )


Dagens Vilmer-mening:

Farmor hade gjort brysselkål till kalkonen och Vilmer vet inte riktigt vad det är så han sa:

V. Blä, vad äckligt jag vill inte äta träd!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards