bobos

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Lena - 29 december 2009 20:46

Förmiddagen gick åt att till att gå upp, duscha oss alla och äta lunch!

Emmalisa lekte igen med att stapla:

  

Det syns kanske dåligt, men hon är jättelocklig i nacken, håret är ju lite fuktigt! : )


Ja på eftermiddagen så var i Tivoliparken och lekte med Ella och Alfons!

Fikan är ju ett måste när det är kallt ute! : )

  

Så gott så gott!


Vilmer:

  

Det var en som satt allra längst och åt sin fika:


  

Fröken gottegris! : )

Hon älskade att klättra upp för trappan och åka ner för rutschkanan! : )


Nästa bild är ju klockren, ser ni vad det är?

  

Ha ha, det är Ella, Vilmer och Alfons som leker vid snurrgungan! Det var ju inte så mörkt ut tyckte jag när jag tog bilden men, ja bra med reflex på overllen! : )


Vi köpte med Tacos hem och åt det till kvällsmat.

Vilmer och Emmalisa leker mycket tillsammans just nu! Vilket är toppen tycker : ) Här har de kommit på (eller ja, Vilmer) att de inte ska röra golvet utan bara trampa i de lådorna som står i vår tvbänk.

  

De hade så kul!


Sen kom de på att man kunde sitta och titta på tv i lådorna:

  


Ja, fantasin är det då inget fel på! : )


Två mindre roliga med bra saker som Emmalisafisen nu gör är att hon kryper upp i trappan, ställer sig upp och vill gå ner och hålla i räcket! Problemet är att hon är inte så lång att hon kan hålla räcket och sätta ner ena foten på trappsteget under, utan måste då släppa taget om räcket! Ja, som ni förstår är ju detta livsfarligt, men detta har hon tränat en 10 gånger idag! Det är ju bra att hon kan, vill och försöker men inte så roligt för Fredde och mig! : (

Den andra saken som hon lärt sig är att hon hivar upp sig ur sin Stokkestol och ställer sig på bordet! Detta gjorde hon på samma tid som jag tog Vilmers tallrik, gick 2 m till spisen och sedan vände jag mig om (hade ju på känn) och då står Emmalisa uppe på bordet och håller om lampan!  Oh no!


Dagens Vilmer-mening:

Vi åkte buss idag och jag låste dörren när jag såg bussen köra från hållplatsen innan vår så vi fick springa över gatan så bussen stannade för oss. Vi gick på och satte oss och sedan säger Vilmer högt och tydligt:

V. Mamma, nu fick vi åka med bussen! Nu var "chaffösen" gladare.


Ja, det var en man idag som var jättetrevlig!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards