bobos

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Lena - 17 december 2009 21:07

Idag har det ju varit riktigt Kajsa Kavat vinter. Vilmer kan ju inte cykla när det är så halt så idag fick Fredde lämna dem tidigare med bil innan han körde till jobbet.


Idag har vår elever kastat snö så det bara står hej vilt om det! Vi har även tränat till julspexet som är imorgon!


När jag hämtade barnen idag hade de båda haft julfest på sina avdelningar!

Eftersom barnen åkt bil till dagis fick le min cykel med barn på här och där.

Ja, vi testade nog allt,

1. Vilmer satt i  cykelsadeln och Emmalisa i cykelkorgen (jag höll henne)

2.Vilmer satt i cykelsadeln och Emmalisa på sadeln (jag höll henne)

Inget av onvanstånde var riktigt bra tyckte Emmalisa, så då blev det nästa;

3. Vilmer satt i cyklesadlen och Emmalisa gick, hon gick hela Floravägen ner och den är lång! Eftersom är ganska driven och ivrig så gick det fort! : ) Dock höll på så mycket av och på med vantarna och sen frös hon att jag ville ha henne uppe. Så mot Vilmers vilja blev det nästa;:

4. Emmalisa i cykelsadeln och Vilmer sprang. Detta funkade bra, och vi kom nästan hela parkvägen.

5. Emmalisa satt i cykelsadeln och Vilmer satt på sadeln och höll i styret! Det var kanske den bästa! : )


När man varit på julfest och fått godispåse av tomten så är det ju klart att man ska få äta det! : )


   


Vilmer lyckas alltid få julstjärnan som en ateralj till sitt ansikte!

   

Emmalisa ser liten misstänksam  här!

   

Men godiset gick ner! he he Jag tycker hon gör en min som liknar en min som Vilmer gjorde när han var liten. Men jag har svårt annars att se att de är lika.


Kvällsmat och sen hittade vi Emmalisa här:

  


Efter allt festande och mötet med tomten och allt gjorde lilla skruttan trött! Kolla in stilen på benen, like a lady! : )


I dagens paket fick Vilmer ännu en dinosaruri kakform och Emmalisa en julsång till hennes sångpåse! : )


Dagens Vilmer-mening:

När vi tesade runt våra olika positioner på cyklen så sa Vilmer:

V. Mamma, vart ska du sitta? Det är ju din cykel.


Så sött! Efter att jag förklarat att alla sittplatser på cyklen var upptagna erbjöd han sitt knä! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards