bobos

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Lena - 7 december 2009 19:52

Tjena tjena tjena men hallå! Ja, idag försov vi oss REJÄLT! Jag vaknade 8! Då sov barnen gott och jag satt i panik på sängkanten och kunde inte förstå att det stod 08.03 på mobilen och inte 06.03 Jag såg att Fredde som kört till jobbet tidigt idag, messat mig vid kvart i åtta! Ah... snacka om rivstart på dagen!


Snabba ryck att klä på sig och få iordning barnen. Hade man nu varit själv hade jag varit på plats på jobbet 8.35 när första lektionen börjar, men nu måste vi till dagis först och vi måste cykla dit! :  ) Stackars Vilmer, han var knappt vaken när han klev upp på cykeln men det gick jättebra!


Så hela dagen har jag jagat timmen jag försov mig! Men det gick bra och jag lever än! ha ha!


När jag hämtade barnen på dagis så var det nästa lite mörkt!

När vi kom hem så blev det ju paketöppning som vi inte hann imorse.

 

Vilmer var ivrig! : ) 


 

Emmalisa tycker också det är jättekul hon med!


Jag glömde ju skriva vad barnen fick igår i paketkalendern, Vilmer fick en ficklampa och Emmalisa fick en liten fingerkanin.

Idag fick Vilmer en tomte som man skakar så snöar det. Emmalisa fick söta pippilotter som hon har på bilden.


   

Vilmer spelade Dora och Emmalisa tittad på!


   

Busis ville såklart ha på sig inneskorna när Vilmer tog sina! Hon ville även ha på sig sina knästrumpor direkt hon såg dem! Hon älskar dem! : )


Emmalisa hittade en leksak som hon fick förra julen:

   

Hon kom på att hon kunde stapla....


      

.....och igen och igen!


 

Nästan klar!


Dagens Vilmer-mening:

När vi försovit oss blev jag stressad och sa till Vilmer att vi har jättebråttom, vi har sovit förlänge, då svara Vilmer:

V. Vem var uppe när vi skulle varit upp då?

J. Det var ingen, pappa körde tidigt och vi skulle ha gått upp tidigare, vi har sovit för länge.

V. Ska vi vara uppe förlänge också?

J. ha ha..det hade du tyckte varit bra va?


Sen när vi tog på oss ytterkläderna så tittade han mig rakt i ögonen och sa:

V. Mamma, du är smal!

J. Tack! (ha ha ja, klart man ska tacka när man får en sådan fin komplimang)

V. Jag menar det verkligen mamma.


Sooo sweet!


__________________________________________________


___________________


Svar på kommentar till Kosta here we come:


Så söta de är. Fina foton. Det där med att göra likadant som sin storebror känner jag ju verkligen igen. Vera gör precis likadant som Arvid, hela tiden! Så sött när de leker fint tillsammans men det bråkas en del också.
Kanske kan få till en lekdejt i mellandagarna??
Kram Sandra

av Sandra 7 december 2009 kl 08:42

 


Hej Sandra!

Tack! Du har så söta barn själv! : )

Visst är det härligt när de väl leker tillsammans och skrattar! : ) Men visst är det  bråk ibland! : )

Ja, vi måste få till en playdate (älskar det ordet, du vet sen au-pair tiden!) med våra barn! Mellandagarna låter lovande! Nu är det ju full rulle! : )

Vi hörs! Ha det jättebra!

Kram 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards