bobos

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Lena - 10 december 2009 20:39

      Onsdag:

En fulldag för mig på jobbet! Barnen har ju halv dag på dagis och Farmor hämtade barnen! När jag kom hem från jobbet var det middag, bad och sen i säng för barnens del!

På kvällen kom så kom Daniela! Så mysigt och kul! Daniela var ju blev ju sjuk när jag hade fest så hon hade med sig en superfinpresent! (hon hade ju inte behövt det!) Än en gång, kära vänner känner en bättre än man tror! : )


  

Supefina tekoppar och Chaite! Så fina! : ) Tusen tack Daniela! : )


   


Ja, det är så kul att träffas och det blir ju tvärr inte så ofta när man jobbar. Oftas när vi träffas så brukar ju såklart barnen vara med! : )

Men lite bio och lite fika här och där försöker vi hinna med! Nice!



Tordag:

Ja, det blev ju ganska sent igår, så det var lite tufft att gå upp imorse! : )

Nu känns det som att allt bara rullar på! Var på en snabbtur på stan på lunchen och köpte julfrimärke, tänkte köpa grejer till att göra julkort, men kunde inte betsämma mig så jag får tänka och gå tillbaka när jag tänkt klart! he he

Jag och min kollega Carolin har ju börjat med att ha dinner for two ibland när vi inte orkar ta med mat hemmifrån eller skollunchen lockar!

  

En glad Carlin! : )

Idag var det lite julpyssledags på Emmalisas Blåklockan, vi gjorde ett luciatåg:

  

Ett litet Luciatåg som Vilmer ville ge till Farmor!

Vilmer ritade ögonen på gubbarna och Emmalisa gjorde.....


  

Ja...döm själv! hi hi

Bella såg lite avis ut när vi fikade så självklart fick hon sitta med oss och fika!

  

Bellatomtetjej!

Emmalisa lilla pepparkakasbusen (glömde den söta mössan hemma!) ville åka i gåvagnen!

  

Tjhoo!

Så söta små händer!

   

Så påhittiga dagisfröknar!

   

Vilmer fick en Mamma Mu målarbok idag i paketkalendern och Emmalisa fick rosa fina strumpor.

Igår fick Emmalisa en sång till sin sångpåse och Vilmer fick en bil!

Jag fick även ett ryck att köpa en iphone ( jag velat ha en sedan vi var i NY och nu kände jag nej, nu ska jag köpa en) så vi åkte in till stan...tror ni inte att den var slut! Kommer igen nästa vecka! Ah..... impulsiv och ivrig som jag är får jag vänta, men jag fick en ipod medans jag väntade! Nice!

Dagens Vilmer-mening:

När vi var i telefonaffären så var där en touchscreen med olika mobiler i och Vilmer fick upp ögonen för den. Han blev helt tagen av den och följande mening kom:

V. Mamma, de är ju rena trolleriet!

Ha ha ha ha! Det bästa med dessa meningarna är att han memorerat dem när någon annan sagt det.

Nej, nu jag ska finslipa åttornas matspjälkningsprov som de ska ha imorgon.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards