bobos

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Lena - 3 februari 2009 21:28

Ja en vanlig tisdag tänkte jag när jag gick upp imorse. Vi började plocka lite och städa och sen kom jag på att vi skulle baka ínnan Mormor och Morfar kommer.

Så vi gick till affären för att köpa farinsocker som finns i två former, fast och och strö.. man lär sig något nytt varje dag!

När vi är påväg ifrån affären ringer en tjej och vill köpa sängramen jag la ut på blocket igår kväll! Eh... visst säger jag och undrar när de vi hämta den.. som tur är bor de i 2 mil från oss... jag snabba mig hem och drog ut denna sängram som stått i garaget i ett år, nästan exakt! Den blev jättefin när pustat lite på den!

In och sätt igång kakan, jag och Vilmer älskar ju att baka och då passade jag på att torka lite äpplen med, måste nog snart lämna tillbaka den!

Lite lunch, och mitt i lunchen och Emmalisas lilla matstund kom två killar i en vit volvo 240 och tog sängramen utan tvekan! Killen som var äldst sa att det är ju för "jävla" jobbigt utan sängram, så ja bra nu då när han har en fin finram!


 Mormor och Morfar kom vid 2, de hade med sig en jättefin servis som har varit min mormor och morfars! Jag är så glad att jag får den!

De hade även med mina gamla konståkningskjolar som Vilmer ska ha till utklädning!

Jag och Vilmer åkte till ishallen och åkte lite skrillor! Vilmer var så duktig! Helt tokgit att han har kunnat bli så bra från förra gången då han knappt kunde stå själv! Idag åkte han nästan helt själv... kanske sitter det i generna.. he he!

Vi tog en fika efter vi varit i ishallen!

Farfar kom efter att han slutat jobbet och började fixa i vårt badrum! Han är så duktig, utan honom hade vi aldrig klarat det!

Idag skulle han borra i golvet så vi åkte ut till Åsum och duschade, badade och åt där! Sen väntade vi där tills Fredde kom och hämtade oss!


Mmm mycket gjort på en dag och mycket kul har det varit! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards