bobos

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Lena - 16 februari 2009 18:33

Igår kände jag på Vilmer att han var lite varm och beslutade att han inte skulle till dagis idag. Iställlet åkte vi till Tyringe och lekte där hela dagen!

Tidigt kom vi dit och jag tänkte köpte med lite frallor från koditoriet i byn. Jag har nästan aldrig kontanter på mig och i lilla lilla Tyringe på Lövet (kondiset) tog de inte kort! Ok, tänkte jag, jag kör ner till bankomaten vid torget, tror ni inte den är urfunktion! Ah... lilla Tyringe! Så jag fick köra hem till Mormor och Morfar och hämta kontater för att sedan igen köra till Lövet... men så gott med frallor!


Vilmer var lite hängig när vi kom fram, dels kanske för att han var uppe mycket mycket sent igår (han somnade ju vid 3 igår och sov någon timme därav var han uppe länge!) och blev uppdragen tidigt idag och dels att han är jätteförkyld!

Men efter en stund var han på gång och vi spelade och puzzlade!

Efter lunchen gick vi ut! Ner till Lilla Svenssons (min bror hans familj) för att hämta min gamla snowracer som jag hade när jag var liten!

Tyvärr så var snöret borta och det gjorde att ratten och skidan som är där famme var jättevingligt! Vilmer vurpade också i en lite backe nere vid fotbollsplanen! Så....ja han gick och vi bar snowracern! Men det var en skön tur i det kalla vädret!

Lilla Emmalisa har blivit förkyld, lite feber men mest snorig näsa! Ja, det är ju inte konstigt när alla vi andra har varit och fortfarande är förkylda!


Här kommer lite roliga saker Vilmer har sagt:

Vilmer och Emmalisa är vardagsrummet och jag har varit på ovanvåningen och då säger Vilmer:

V. Vi är inte riktigt glada.

Kul bara för att Emmalisa är ju som en solsken!


På Äppelgudstjänsten så sa prästen att bibelorden talade så för sig själva när hon skulle börja sin predikan och då säger Vilmer ett bestämt:

V. MMMM

Damen framför i kyrkbänken vände sig om... hi hi



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards