bobos

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Lena - 12 februari 2009 19:23

Idag kom en rörläggare och fixade till vårt rör! Bra!

Oj, vad halt det var att gå till dagis, verkligen tur att man har vagnen att stödja sig mot!

Emmalisa äter som aldrig förr! Så duktig, imorgon ska hon börja med kött!

Efter lunch gick jag till stan och grejade lite, var uppe med paketet eller Roger (Therese sambo) var nere i dörren och hämtade det till Therese. Var sedan på Babycafé med Karolina och Emma. Emmalisa sov hela tiden så jag pysslade till en haklapp medans de andra sjöng!


Hela vägen hem från dagis lektre Vilmer i snön, så kul att det kom någon snö alls!

Dagens Vilmer-mening:

Vi går hem från dagis och Vilmer hoppar,ligger och springer i snön! Då kommer detta:

V. Mamma snön är vit och blöt. Mamma det är inget, den är borta. (detta säger han när han kramat den till is/vatten och den smält!)


Förövrig är Vilmer inne i en period nu då han svara att han inte vet eller inte kan och i nästa sekund kan han allt själv! Hrm...


Vilmer har en härlig fantasi, idag var han ute och gick med tre skölpaddor som till hör ett spel, då lekte han att de var ute och gick! Vet inte om det är min förkylning men jag tyckte det var så sött, han radade upp dem och pratade med dem som vi vuxna pratar med små barn!

Emmalisa äter ju både mat och gröt vilket är superbra! Men idag måste vi testa flaskan eftersom jag ska vara borta två gånger i helgen!

Hon drack ur flaska som om hon alltid gjort det! Jätteskönt! Vilken miss det var att hålla uppe med det över jul, men nu är hon back on track!


Ah, känner att en förkylning är på intåg! Är helt tung i huvdet och näsan känns täppt! Jag som inte har tid att med nu..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards