bobos

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Lena - 24 februari 2009 22:14

Idag kanske man kan säga att dagen börjde med en Dagens Vilmer-mening:

V. Jag är så pigg, mamma!

Eh... ja det sammanfattar hela förmiddagen! En studstande och glad Vilmer lekte med alla sina saker! Långa bilrader som han körde i hela huset och han var spöke med korgen över sig! Ja, säg mer vad han inte gjorde!

På förmiddagen så städade jag lådorna i köket! Så smutsiga, vet verkligen inte hur det kan bli så mycket smuts när lådan är stängd! Kylskåpet rensade Vilmer och jag också, gammal senap från jul...hrm, får nog kolla över kylskåpet oftare!

Tänkte idag när Kakelkillen och Farfar skulle komma att vi slänger ihop en chokladkaka så kan de om de vill fika på den när de kommer! Men ugnen spelade mig ett lite spratt!

Först funkade den inte alls, men jag satte in kakan ändå. Kollade efter 45 minuter och då kanske den hade kunnat bli klar, men sen jag glömde den och precis innan vi skulle gå ut så luktade det bränt! Oh... ja, jo, då funkade ugnen precis som vanligt och kakan hade ju blivit helt svart!

På eftermiddagen gick vi hem till Adde, Rosita och Daniela! Barnen hade kul och busade som vanligt! En god semlefika med bär! Mmmm gott!

Vid fem var pojkarna trötta, Adde kröp ner under sitt täcke med napp och filt och Vilmer satt på sängen! Tur att de inte somnade! : )


När vi gick hem pratade jag med Farmor och Farfar, Kakelkillen var redan klar för idag! Men Farmor och Farfar stannade gärna på pannkakor vilket vi tyckte var jättetrevligt!

Nu börjar det hända saker i badrummet! : )


Ett stort grattis till förlovningen av Kronprinssan och Daniel!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards