bobos

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Lena - 1 april 2009 21:19

Idag var det klockan som väckte oss (ja det är bäst så vi inte försover oss mer!) eller mig, sen fick jag skaka liv i Vilmer och göra oss två redo för att åka till dagis! Emmalisa vaknade så hon fick följa med!

En snabbtur på maxi och sen till Wallgårds och hämta tapetprover! När jag kom hem och började lasta av bilen hör jag en röst som ropar LENA!!!! Och sen trettio barn som alla bara tjuter ut LENA LENA LENA! Jag fattade ingenting förräns jag ser Caroline (min kära Kaozdansare!) och hennes klass (hon är lärare hon med!) Ah... så kul att ses och så bestämde vi att vi skulle ha en fika där vi sedan skulle bestämma när vi skulle börja träna! Ja ni hör själva.. förhoppningsvis börjar vi denna sidan sommaren! hi hi


Sen tog jag vagen i detta  helt underbara väder och gick och mötte Therese och Bella! Påvägen dit ville jag lura Farmor som gick på mitt aprilskämt förra året. Så jag messade att Emmalisa fått massor av röda prickar på öronen och undrade det kunde vattenkoppor och så vidare! Farmor ringde upp direkt och läste ur någon läkarbok hur vattenkoppor börjar och sen tillslut kom april april... från min sida av telefonlinjen! Inte det bästa skämtet men dock gick det hem!


Jag och Therese gick lite på stan, jag köpte påskpresent till Vilmer som dock inte kommer att gå ner i något påskägg!

Vi satt i lä utanför Barback i en tio minuter och det vare ljuvligt! Älskade vår!

Sen träffade vi "de vanliga" i mammaguppen! Nils och Bella är jätteduktiga på att ta sig framåt och halv krypa! Emmalisa tillhör dem som ligger med fötterna uppåt i luften! : ) Det är kärt det med!


När jag hämtade Vilmer hade han vinteroverallen och fick ha den när vi gick till lekplatsen! Han var svettig i vintermössan men skulle inte ta av den, förvånad? Nej!

På lekplatsen träffade Vilmer en kompis, Lisa 3 år och hennes lillebror Hannes 7 månader! De lekte och sprang och Emmalisa satt och mös i vagnen, släppt inte dem ur sikte!

De bodde precis vi lekplatsen så vi hoppas de är där fler gånger!


På kvällen kom Farmor och Farfar efter att de slipat luckor! Så nice! Tack!

Tacos blev det ikväll!

Dagens Emmalisa-skratt:

När Vilmer var ungefär lika gammal som Emmalisa är nu, har vi filmat när Farmor busar med Vilmer och han skrattar det gurgligaste och bubbliga skrattet som finns och man kan inte låta bli att skratta själv!

Idag när Vilmer borstade tänderna och spottade skrattade Emmalisa precis likadant!

Så häftigt att se hur de skrattar åt samma sak och tittar på varandra och sen skrattar igen!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards