bobos

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Lena - 6 april 2009 23:43

Ja, idag var det full fart från början! Dagen börjde med att jag såg en jättejättejätte stor spindel i vasken i köket som försökte ta sig upp! Jag fick panik och spolade vatten på den i kanske 2 minuter, den bara slöt ihop sig och sen kom den äckliga benen ut igen! Så jag tog en gammal godisburka och fyllde den med vatten och dränkte den! Usch jag är verkligen rädd för spindlar! Nu när våren och sommaren kommer så kommer ju spindlarna med!


Efter att ha lämnat Vilmer på dagis gick jag en sväng till Maxi för att köpa cider och där träffade jag Freddes kusin Petronella och hennes dotter Bella! Bjöd med dem på Meandi-partyt ikväll och de vill gärna komma!

Efter Maxi fixade jag ett par saker i stan och sen gick jag hem och åt lunch på baksidan! Så härligt med solen! Emmalisa åt sin lunch ute och sen lekte vi på filten!

Hämta Vilmer från dagis och sen hem och städa lite och fixa inför kvällen!

Farfar och Farmor kom hit, Farfar hjälpte Fredde och måla och Farmor skulle gå på partyt! : )

Lite stressigt efter middagen men det gick! Vilmer la sig och somnade ganska fort, Emmalisa var uppe hela tiden det var folk här! (som jag trodde!) Alla kom utom 3 mammor, vilket är jättebra! Synd bara om Emma som glömde det!  Vi var nog runt en 15 stycken!
Ja, jag vet tajmingen med köksrenveringen var klockren! Men det gick faktiskt jättebra ändå, även om vi var i vardagsrummet hela tiden!

Jättefina kläder i glada färger! : )

Efter att alla gått så satt det en trött tjej i soffan! : )


Dagens Vilmer -mening:

När vi gick till dagis säger Vilmer:

V. Mamma, jag kan inte säga dagis (låter det som!):

M. Kan du inte säga dagis?

V. Det kan jag säga, jag menar ta.... tan... tand....tandläkare.

M. Kan du inte säga tandläkare?

V.Nej, jag kan inte säga tandläkare!


Hi hi

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards