bobos

Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Dax att fixa och trixa till julen!

Av Lena - 22 december 2008 20:29

Idag slog det mig att vi måste ha rena fina kläder i fyra dagar i rad! Så tvättmaskinen startades direkt klockan nio! (Den går än i skrivande stund med trejde maskinen för idag!)


Pratade sedan med Daniela och vi behövde båda på stan och fixa det sista julklapparna! Vi for på olika håll och jag träffade Emma (hon som gifte sig med Johan och hade bröllopsfest två dagar innan jag Emmalisa föddes!) och sen träffade jag Farmor och Tilde! MYCKET folk på stan! Fick gjort mycket med ändå inte allt! Vilmer var jätteduktig i vagen! Det var ju långa köer var man än var så det blev ju mycket väntande!

Vi gick hem vid tre och så fick Vilmer leka lite på lekplasten här precis där vi bor. Jätteskoj det var två hål i sanden och Vilmer bara ställde sig framför och lutade sig bakåt och föll helt orädd!


Vid fyra kom Fredde hem och då körde jag till stan med Emmalisa och hade henne i Babybjörn (som hon älskar), så smindigt att ta sig fram med bara sig själv utan vagn! Så ja, det sista blev klart och sen for jag till Lisa i Köpinge och lämnade lite paket och kort. Snabbt inom Farmor och Farfar som köpt en skinka till oss, Tack Snälla!!! Innan jag körde hem tog jag en snabbtur på Maxi, ingen kö och var ute inom 8 minuter!

Kom hem till ett dukat bord, det var helt ljuvligt att bara sätta sig och äta! (har ju varit ensam-mamma i en vecka så dett kändes som rena lyxen!)


Dagens Vilmer- mening:

Fredrik gick förbi badrummet och då stod Vilmer där med tvål på händerna och tvålade på handfatet och sa:

V. Jag skojar lite med tvålen bara.


Jag skrattade högt länge när jag hörde det!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards