bobos

Direktlänk till inlägg 23 december 2008

" Dan för Dopparedagen"

Av Lena - 23 december 2008 23:17

Vi hade stora planer på att vara ute ur huset och iväg klockan 8, he he vi satte oss i bilen halv 11! Tog stan först, det allra sista och systemet igen. Köpte blommor och sen slutade vi på Maxi. Ja, det vi glömde handla körde vi bort till Sommarlust Konsum och köpte! Stackars lille Vilmer han har lite feber!

Han var så duktig och sa till att han vill gå på toa, och det funkade jättebra! Sen somnade han bort i soffan av febern. Hemskt att säga det men jag och Fredde fick så himla mycket gjort medans han och Emmalisa sov. (Vi vill ju klart inte han ska vara sjuk men som sagt, vi fick jättemycket gjort!)

Fredrik är en fena i köket och idag gjorde han en jättegod köttgryta. Massor av vin i... vad kan gå fel??

Farmor, Farfar, Arne, Henke, Jennie och Tilde var våra gäster för kvällen!


Fredrik gjorde sin goda cider istället för glögg! Jättegott!

Tilde och Vilmer fick en julklapp av Farmor och Farfar redan idag!!! De var jätteglada! Vilmer sov bort feber och var mycket piggare när gästerna kommit!

Till köttgrytan så hade Fredrik ungstekta grönsaker och potatis! Jennie kom med ett dinkelbröd från Duvanders som var jättegott till!


Efterrätten var lite sommarinsprierad, hallon, jordgubbar och mago med vitchoklad och kokos och så glass till det! Mums!


I år tyckte jag att alla paket som var från oss skulle se likadana ut, så brun - stämplade med röd ängel! Känner mig ganska så nöjd med resultatet! : )


Vill passa på att önska er alla En God Jul!



 
 
Ingen bild

Ingegerd

24 december 2008 09:33

Tack för i går. Allt var så gott och mysigt Vi alla önskar er en GOD JUL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards