bobos

Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Stockholm!

Av Lena - 9 februari 2009 13:26

Ja, jag skulle nog kunna skriva en bok om vår härliga helg i Stockholm, men ska i korta drag beskriva denna händelserika helg!


Det hela kan man väl säga börjde med att vi trixa och fixa med vagnen på tåget... tur att jag inte var själv! Caroline "bollade" runt vid bagagehyllan och jag fällde vagen och tillslut efter mycket meck var i i sätena! Det gick fort upp, precis när vi meckat av vagnen och alla väskor från tåget tappar jag ner min vante under tåget... Caroline fixade upp den, Tack!


Ja, vi vandrade, Caroline hade packat sin packning i en ryggväska (en stor en!) ha ha, hon sa: Jag bär min egen vikt på ryggen! Och detta resulterade i att hon köpte en rullväska, vi gick och gick och gick långt! Genom gamla stan till söder! Gamla stan är ju helt otroligt mysigt!

Väl på hotellet bara dumpade vi sakerna och gick till Ellora! Denna helt underbara Indiska resturang! Vi åt där för 1½ år sedan när vi var uppe och dansade! Så gott! Emmalisa var så duktig!


På lördagen blev det mycket shopping och mysig fika nere i ett valvcafe´! Bära ner vagnen, måste säga att Stockholm är inte alls vagnanpassat!

Sen bar det ut till Upplandsväsby och ett jättestort då menar jag verkligen jättestort Scandichotell ( jag har bott på ganska många när jag tävlade i konståkning, detta var ett mäss-hotell!)! Hela dansuppdraget gick jättebra!

Emmalisa var superduktig! Lasse Kronér var där och höll i festen och han lekte och gosade med Emmalisa!


Söndagen börjde tidigt, efter mycket om planeringar blev det av att vi träffade Lina på Wayne´s vid Medborgarplatsen! En riktigt god frukost i roligt sällskap!

Sen var det shopping igen, enda in i sista minuten! Vi fick springa de sista meterna till tåget för att hinna! Ni vet, barnvagn och trappor!


Ja för att kort summera Stockholm säger jag:

¤ Emmalisa var guda-snäll! Inte ett pip eller gnäll, somnade av sig sjäv och satt under dansuppdraget i 1½timme och lekte själv! Helt otroligt duktig! Ja, låter det som skryt.. så är det nog så men jag är själv förvånad att hon var och är så duktig och bara bara bara så glad mot alla! För jag vet inte hur många männsikor som denna helgen har kommenterat att hon är så söt och så duktig! Man blir stolt!


¤ Stockholmare är jättevänliga att hjälpa till, överallt frågade folk om jag behövde hjälp med vagnen!


¤ Intensivhelg med mycket motion, det gillar jag!


¤ Så mycket folk över allt, man är inte van!


¤ Så himla roligt!!!!


I helgen har Vilmer varit i Tyringe och haft det jättebra! Fredde och Farfar har jobbat jättemycket med badrummet och Farmor och servat med mat och städning!

Tack alla för er hjälp!

 
 
Christel

Christel

9 februari 2009 19:14

Sug du i dig av berömmet bara. Du har all anledning att vara jättestolt över båda dina gullungar :-)

http://sissar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards