bobos

Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

IKEA!

Av Lena - 26 februari 2009 21:08

När Vilmer var lämnad på dagis åkte Therese och jag med flickorna (Isabella och Emmalisa) till IKEA!

Vi fick en extra tur på landet, en olycka hade hämta på vägen och vi fick köra rätt ut i skogen, kändes det som! Men vi hittade till IKEA tillslut!

IKEA är ju verkligen barnvängligt, allt från perfekta vagnar till fina skötrum!

Både Emmalisa och Isabella var hur duktiga som helst! Helt fanstastiskt!

Emmalisa fick prova ett par musögon och hon skrattade sitt "lamm-skratt" fast hon själv inte såg hur hon såg ut! : )


När vi klockan var över två blev Emmalisa så trött, hon pratar högt och mycket! Många som vände sig om och log!:)

Så jag tog en vanlig kundvagn och la Emmalisa på våra filtar och efter en liten stund somnade hon gott där!


Jag hittade en massa bra saker (he he tycker jag själv!) och notan slutade på 2300kr! Men då fick jag två fina skåp och inte bara småsaker! (Intalar mig själv att jag gjort något bra!)

När jag kom hem så kom Farfar och Kakelkillen och fixade vidare i badrummet! Farmor kom sedan och precis när det knackade på dörren en igen... så trillade Vilmer över och slog upp en sådan fläskläpp, stackar lille älskade Vilmer! Ja, denna läpp är stor (ville inte fota den idag när den är som störst!) men hoppas den lägger sig snart!


Hursom helst var det en utlänsk man som ville stensätta vår uppfart! Det hade ju varit perfekt om det hade varit seriösa stensättare. Häromkring varnas det för just denna sortens bedragare!


Vi beställde Pizza till kvällsmat! Imorgon ska jag laga mat (samvetet!)!

Dagens Vilmer-mening:

När han slog upp läppen kom det lite blod och han fick på sina fingrar som torkade.

Jag sa:

J. ska vi inte gå och tvätta bort det intorkade blodet?

V. Nej, jag ska spara det.

J. Va? Du kan väl inte spara det Vilmer? Vad ska du spara det till?

V.Jag ska sparade till Mormor och Morfar!


Så, Mormor och morfar nu vet ni vad ni har att vänta er.... he he nej, det är borttvättat! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards