bobos

Alla inlägg under november 2009

Av Lena - 23 november 2009 21:09

Åh.. så trött idag! Men såklart var det värt det! Men idag när man cyklade till jobbet kändes det som ögonen skulle falla ihop närsomhelst! Flört


Dagen gick fort och höjdpunkten på jobbet idag var när min kära kollega Carolin gick och köpte mat och dukade upp den till henne och mig! Tusen tack! Skrattande


Idag har jag fullt schema och knappt någon lunch så att god mat fanns klar att bara äta så var det guld värt!


Hur trött är jag?

Om jag till lunch åt hämtmat och på kvällen beställde vi hämtmat! Så trött är jag! he he...


 


Emmalisa gillade maten!

   


Vilmer har gillat Ko-sans mat sen han var ett år!


När barnen ätit lekte de tåg!


  


Nu tycker Vilmer det är så kul med Emmalisa att de kan leka tillsammans!

Det är kanske det bästa.... att se hur mycket det gillar varandra! (Fast det kivas också! : )


Dagens Vilmer-mening:

Han följde med mig och hämtade mat och när vi närmade oss Ko-san sa Vilmer:

V. Just det mamma, här är ju stället där jag gillar maten så mycket!


_______________________________________________________________________


Svar på kommentar:


Karolina:

Ja, det var jättesynd att ni inte kunde komma! Nästa gång Flört!


Ja, vi måste verklingen träffas nu! Vi kan ju ta en eftermiddag när du och Therese är lediga! : )


Vi MÅSTE höras!

Kram

Av Lena - 22 november 2009 22:30

Idag var det ganska tungt att vakna efter att ha varit ute och bara sovit några få timmar! Therese, Jossan och Hanna sov här! Det är ju så kul att prata dirket på morgonen om gårdagen! : )


Men jag åkte till Åsum med massa mat som jag, Farmor, Farfar, Vilmer och Tilde åt! (Emmalisa är ju i Tyringe). Lika gott idag!


Tack Farmor och Farfar för att ni passade Vilmer! Och Tack Mormor och Morfar för att ni passade Emmalisa!

Det bar av till Tyringe på kalas hos Morbror Pär. Moster Maria och Sebban hade kalas.


Vilmer testar om ha orkar hålla upp sig!


  

Emmalisa äter äppel hos Morbror Pär!


Det var god mat och kul att träffa alla!

Jag var så trött efter gårdagen att man somnade i bilen hem! : )


Så skönt att vi fixat och städat det mesta efter festen, så när vi kom hem bara tog vi det lugnt!


Vilmer och Emmalisa öppnade paket som SNÄLLA Macke och Lina köpt! Tusen tack!

Det var så oväntat för Vilmer att det väntade ett paket till honom så han blev ju så glad!

Och ännu gladare när han öppnat! Det var en radiostryd racerbil! Så fin! (Fredde gillade den precis lika mycket Flört). Tusen tack!


  


Här öppnar Emmalisa sitt paket... men kolla in hur medveten hon är om att hon blir fotograferad... hon har ett fotoface!


Senare hittade vi henne i köket med flingorna....kolla in fotofacet!

    

Tokis tokis tokis!


Ja, nu är jag helt jättetrött och det fina nu med tv i sovrummet är att vi ska kolla på en film! : )


Av Lena - 21 november 2009 22:15

Åh...vilken fest! Jag vill börja med att tacka alla som var där och firade med mig! Love you all!


Tack för alla fina genomtänkta presenter! Blir så glad (eftersom jag själv gillar att ge presenter) när man får saker som verkligen är genomtänkta och roliga : )

Det är underbart med sådana vänner, det är är det som riktiga vänner kan! Skrattande

Än en gång tack alla och så kul alla ni som messat och tackat för en kul fest!

Jag är jättenöjd och jag hade skoj, så hoppas alla ni som var där också hade det!


Här kommer nu lite bilder från festen, det är ju alltid så att man tänker att man ska ta en massa bilder men det blir ju aldrig så!


Så...älskade vänner ni är underbara tack för att ni finns! Skrattande


Det var ju mat först, samma meny som på öppet hus. Kallmarinerad fläskfilé, västerbotten potatiskaka, sallad, fucciabröd och yoghurt sås! (alla åt mycket, men ändå blev det mycket över!) Efter det blev det Duvanders goda kladdekake-hallonmousse tårta!


  


Så kul, (obs! Detta är ju när vi äter tårta, alltså är det bara lite vin som intagits!Hanna (som kommer på nästa bild) tyckte bestämt att jag skulle börjar på den första tårtan och hon skulle fota.... såhär bra blev det!


  


Hanna!


Caroline!  


Henke!

Therese och Jossan!

  

Lisa!

Macke!

Camilla!

Jag och Fredde!

Ett litet bord i "Relaxrummet" och ett långbord i vardagsrummet!

  

Jag och Lina! ( ha ha.. Lina, vet att bilden inte är så bra, men du måste komma hit och kolla in alla bilder när vi fick vår "skrattattack" och var tvungna att sätta oss på golvet! Fredde fotade....



Det var många som var hos mig som inte fastnade på bild... Sorry Sorry! Nästa gång! : )

Som sagt, är jag supernöjd och tacksam att allt gick bra och att (förhoppningsvis) alla hade kul! 

Av Lena - 21 november 2009 17:49

Lördag idag! Fredde kom hem sent igår och när Vilmer kom in till oss i natt blev han så glad när han såg att pappa var hemma igen!

Fredde kunde inte sova så han gick ner och la sig i soffan, och när Vilmer vände sig klockan tjugo i sju så blev han chockad att pappa var borta igen! Ah... så Vilmer gick ner till Fredde då medans jag och Emmalisa sov vidare till nästan 8.


ha ha.. hör och häpna. Idag har jag varit på Maxi en gång, Konsum sommarlust två gånger, Konsum på domus en gång och på Willy´s hemma en gång! Sjukt!


Ja, det blev Maxi först när jag handlade de sista till min fest. När jag kom hem åt vi frukost och gjorde barnen klara för att åka till Mormor och Morfar (Emmalisa) och Farmor och Farfar (Vilmer).


   


När båda barnen var hämtade så åkte jag och Fredde till Systemet och tömde stället! ha ha ha..nej men vi handlade en hel del! : )

Körde sedan hem till Daniela som tyvärr har fått maginfluensa! (Vi tar igen det en annan gång vännen! : )


Hem med all dricka och sen åkte jag till stan för att springa och fixa sladd, present, hämta tårtor, köpa strumpbyxor + klänning, decorartion och handla polkagrisar och  ja...säkert något mer!


På eftermiddagen gjorde Fredde och jag fint och bakade bröd och det gick i ett!


  

Nu är det en timme kvar tills gästerna kommer och jag ska hoppa in i duschen och göra mig klar! : ) Ska bli så kul! Skrattande


Therese och Jossan ska sova här och sen vi ska till Tyringe på kalas imorgon så det blir inget bloggade igen förrän imorgon kväll eller måndag...Flört 


Men jag lovar blogga om festen! : )




Av Lena - 20 november 2009 20:10

Så var det fredag idag igen! Veckorna springer iväg och jag hinner knappt med!

Idag fick vi dock inte våran efterlängtade sovmorgon, utan sotaren kom till oss 8 (prick!) så vi gick upp tjugo i åtta! Helt ok, men vi hade alla tre kunnat sova minst en timme till! Flört Allt var ok med skorstenen och öppnaspisen!


På förmiddagen satt Vilmer och räknade på datorn och Emmalisa lekte för fullt!


  

Bus-Emmalisa! Ni som träffar henne vet att hon gör ett specillet ljud när munnen ser ut som den gör på denna bilden! Som sagt ska allt vara på hennes händer, skor,strumpor, runda leksaks ringar och här en tom toarulle!


Dagis och jobb stod på schema på eftermiddagen! När jag hämtade barnen åkte Farmor med och hämtade Tilde.

Vi körde bara hem och bytade lite kläder,jag var så sugen att gå på stan, så det blev det!

Idag fick vi dagiskortet på Emmalisas avdelning (när de andra tog var nästa hela Emmalisas avdelning hemma och sjuka så därför blev det lite senare) så söta de är! : )

Vilmers kort kom även idag! Jag hade beställt fina inbjudningskort till Vilmers barnkalas, de kom inte och jag fick välja om jag ville ha pengar tillbaka eller trycka dem ändå, jag valde att trycka dem fast som tackkort! De var superfina!


Vilmer är så duktigt på att gå, tänkte att han kanske skulle vara trött efter dagis, men han gick så fint och höll mig handen hela tiden vi var på stan! Emmalisa åkte vagnen och slumrade till lite där! Vi bytade lite saker och handlade lite saker! Vi avslutade turen med GODIS! Tungan ute 


Dagens sötaste Vilmer-mening kom när vi gick till bilen. Jag hade låtit honom äta två bitar godis (vi skulle ju hem och äta mat).

Vilmer lägger huvudet på sned och säger:

V. Mamma, jag kan väl få en bit till. En sista, bara en liten sista sista sista bit mamma, snälla en sista???

 Ha ha...känner igen mig precis i det!


När vi kom hem lät jag Emmalisa sov lite till:


  

Sömntuta!


Vilmer hjälpte mig och att hacka gruka till vår kycklingsallad.


  

Såg på kocktv med Marcus Adulay (tror han stavar så, annars sorry) när han lät sina barn vara med i köket och då tyckte jag att oj,där står hans fyraåring med en kniv.

Nu när man har en egen fyraåring så är det visst lite nervöst, men oj vad han kan mycket och sådan motorik de har när de är fyra!

Bästa hjälpen i köket! Skrattande


Emmalisa vaknade och vi åt alla av den goda salladen!


Dagen avslutades med att vi satt i soffan och åt godis (imorgon ska jag ju ha min fest så barnen kommer då att sova borta och därför blev det vår myskväll ikväll!) och tittade på Madicken! Vilmer valde!

Det var så mysigt och det känns verkligen att såhär kommer det bli mer och mer ju större barnen blir! Emmalisa är ju så intresserad av filmerna så hon sitter bänkad tills det är dags att gå och lägga sig!

Älskar bara de stunderna ....





__________________________________________________


__________________


Svar på kommentar:


Helena:

(Hoppas och tror att det är Helena fd. Wickander?)

Tack snälla! Jag får gratulera dig till tjejen! : )  (även om det kanske var ettag sedan?) Då har du också fullt upp eller? : )

Jo, Flashforward är superbra tycker jag (det tyckte jag i och för sig om Prisonbreak och Lost med..vilket jag inte tyckte 54 säsonger senare) och sidan jag hittat är:)


http://www.yidio.com/show/flash-forward


Ha det jättebra!

kram


Av Lena - 19 november 2009 20:22

Idag var vi alla tre trötta! Det kändes att det var torsdag och slutet på veckan! Men vid tio över sju var vi nere och i full gång! : )


Barnen på dagis och jag till jobbet! Hade tänkt att gå till stan och fixa lite grejer, men det regnade så det blev lunch med mina härliga kollegor istället! : )


Efter dagis åkte vi hem och bara bytade skitga kläder och tog jackor istället för overall, det var dags för fyra års kontroll och 15 månaders kontroll!


  


Vilmer är så söt när han bara "drar" på mössan! : )


På BVC så hittade Emmalisa direkt en kul leksak:


  


Sötnos!


Vilmer är jätteduktig med att ta av sig själv och hänga upp sina ytterkläder! : )


 


Letar efter kroken i jackan!


Sen...blev det helst svart! Ha ha ha ni som tittar på Flashforward ( så bra så bra, jag är ju nästan aldrig hemma när det går, men har hittat en sida på nätet där man kan kolla på hela season 1! Yes!) ha ha ha kanske var det en flashforward eller var det bara ett vanligt strömavbrott! Flört


Vilmer hade fyra års kontroll och det gick jättebra! Han är duktigt och man märker när han pratade med BVCsköterskan att han har ett jättestort ordförråd! Han fick mycket beröm både för motorik och talet! Skrattande

Emmalisa var precis på sin kurva och allt var bara så bra! Glad


Detta firade vi med att åka till Maxi! Ha ha ha..nej men vi hade ingen kvällsmat! Flört
Till Emilies ( Vilmers gamla gympalärare, som jobbar på maxi) stora glädje kom Vilmer och hälsade på henne i minihuset! Hon så jätteglad och Vilmer kände kanske inte igen henne dirket, men hade kul där som alltid!
Inne på Maxi träffade vi på Farmor och Farfar och en massa föräldrar till barn man känner här och där! Flört 



Ja, jag kom på att vi skulle äta god pastasallad med grillad kyckling och god baguette! Men när jag väl var klar med allt och gick och hämtade Vilmer (ha ha som ensamstående denna veckan he he) kände jag mig helt trött så det slutade med att vi gick till kassa 14 och köpte hamburgare och korv och tog med oss det hem! Flört


  


Barnen åt och var glada! Såklart ska vi ju äta den goda salladen imorgon istället! : )


Emmalisa vill inte sitta i sin barnstol utan på vanlig stol! (Stokkestolen går dock bra! : )


  

Tokis!


Dagens Vilmer-mening:

När BVCsköterskan visade en bild på en hand med en ring på frågade sköterskan:

BVCS. Vad ser du på bilden Vilmer?

V. Det är en ring, min farmor har en sådan ring och den ska få av henne!


Ha ha ha  Skrattande det är faktiskt så att Farmor har sagt så till Vilmer. Det roliga är ju att det är det han tänker på när han ser en bild på en hand med en ring, han hade bara behövt svara: ring.



En annan rolig sak Vilmer sa var när han låg i sängen under täcket och hade blundat med sina långa ögonfransar. Satte han sig rakt upp och frågade sig själv:

V. Har jag tjock mage nu då? (det är från en Krakel Spektakelbok Farmor har)

V. Ja, minsann nu är den tjock.

Sen la han sig ner och drog täcket över sig och somnade!

Ha ha ha.. vi har samma humor jag och Vilmer! Cool

Av Lena - 18 november 2009 21:32

Idag har jag sett mina barn i 50 minuter! :  (

Nej, det är inte så farligt, men det är inte ofta det blir så!

Jag hade ju min långa dag + föräldramöte så Farmor och Farfar hämtade barnen, tog Vilmer till gympan, åt kvällsmat med dem och la dem att sova! Vad skulle jag göra uta med? Tack och åter Tack för att ni alltid ställer upp!

                                                  
                                                  
                               



   


Ja, en lång dag på jobbet som avslutades med ett mycket bra föräldramöte!


Ja, det blev inte några kort tagna idag, så jag lägger in ett gammalt!


bad  

April -09

Av Lena - 17 november 2009 21:17

Vilken morgon! Hemskt att säga det, men med bara ett barn och sig själv att göra klara så var det ju a piece of cake! Inte för att Vilmer och Fredde är problemet, utan att det vara bara två att göra klara! : )


Jag lämnade Emmalisa på dagis (Vilmer är i Tyringe hos Mormor och Morfar!) och sen till jobbet!


Så härligt att ha en kort bra dag efter en lång måndag! Jag hämtade Emmalisa och vi åkte till GamlaMormor i Hässleholm! (Vill inte att Vilmer ska träffa henne om han nu är sjuk. Dock verkar det inte så, men jag rädd om GamlaMormor!)


GamlaMormor blev så glad att se bus-Emmalisa! : )


  

Tänk vad kul man kan ha med ett par strumpor!


GamlaMormor har en skål med Twist (det äter bara hos henne, men de är verkligen goda!) som hon verkligen måste bjuda alla på, så även denna gång!


  

Såhär såg Emmalisa ut efter att ha ätit sin bit! : )


Vi åkte vidare till Tyringe och först gjorde vi ett litet besök i en barnklädesaffär där. Hittad såklart något! Gör man alltid! : )


Hemma hos Mormor och Morfar var Vilmer och han mådde som fisken i vattnet! (Kan tänka att han verkligen trivs när han får 100% uppmärksamhet !)


Vi åt en god fiskgratäng som Mormor gjort, Emmalisa åt kanske mest! : )

Glass till efterrätt!

  

  


Vem gillar inte glass??


Morfar fixade lite med Vilmers cykel och barnen passade på att bada!


  


Det är toppen med badkar! : )


Tack Mormor och Morfar för idag!


Dagens Vilmer-mening:

Jag bad Vilmer fråga Mormor om hon kunde ta fram deras lergök (precis en sådan som Pippi har).

Vilmer letar upp Mormor och frågar:

V. Mormor, jag kan få LERLÖKEN??


Ha ha det var så kul då...kanske inte nu!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards