bobos

Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Julafton

Av Lena - 25 december 2009 22:33

Idag så var det självaste julafton! Såklart hade jag några saker kvar att fixa och som tur var hade Maxi allt det jag skulle ha så det blev en snabbtur dit på morgonen!

Allt gick så bra (nästan för bra) tidmässigt och vi var klara och fixade lite, jag gjorde gröt och barnen lekte med sina klappar de fått på morgonen (de lekte inne på lekrummet yeah).


Så ja, såklart händer något  och vad hände? Jo, Emmalisa drog en julgranskula och fick med sig hela grannen som trillade över henne.

Trösta, dammsuga och fixa till. Jag hade lagt alla julklappar i högar och fixat... allt i kaos. Gröten blev bränd, så det var bara att sätta på ny.


Men vid 11 när Mormor och Morfar kom så var allt i sin ordning igen! : )


    

Jullunch!


Efter lunchen var det dags för lite julklappar:



Det är ju så nytt för Emmalisa att det bara väller in paket genom dörren! : )  

   

De blev så förväntasfulla och.....


   

...nyfikna!


   

Vad kan det vara?

  

Ingen var gladare än Vilmer!


  


Ja, massor av paket! : )TACK Mormor och Morfar för alla fina och bra paket!


  

Vilmer inviger sina nya Nikegympaskor  (så gulligt att det är shox till kids)

på hopphagen!


Till Kalle (som är ett måste på julafton) var vi i Åsum där vi skulle fira julafton i år.


Vi fikade lite när vi kom och kollade på Kalle!

Därefter var det Tomtens tur att komma! : )

   

Tre förväntasfulla och lite rädda (Tilde och Emmalisa) barn! : )

Vilmer var allt annat än rädd, han var så glad och duktig och hjälpte Tomten att dela ut klapparna!

      

Tomten och lillnissen Vilmer.


Ja, våra barn hade var så snälla, de fick massor av paket! Jag och Fredde hade också varit snälla för vi fick jättefina och bra julklappar vi med! TACK Farmor och Farfar, Arne, Henke, Jennie, Solveig och Edith! 


  

Tilde ska hjälpa Emmalisa på med sin sko.


Henke och Fredde njuter av lite glögg:

  


Vi åt ett jättegott julbord med massor av mat! Sen åt vi ris á la malta och gottebord! Vi var så mätte! Men så gott det var! : )


Vi var ute en sväng och dansade runt utegranen!

  


Henke hade koll på elden där ute:

  


Barnen var jättedukiga och lekte med några av alla deras julklappar! Det blev jättesent för barnen!

Emmalisa iklädd julklappaspyjamasen hade hittade Farmors barnvagn som hon älskar!


  


Sötaste Vilmer i Emil i Lönneberga pyjamsen satt i ett hörn på golvet (i sina gymapskor) och åt ett äpple!

  

Klockan är sent sent sent här!


  

Här är Farmor och Farfars gran. Dagen slutade nämligen som den började!

Emmalisa välte granen!


Då kände vi att nej, nu får vi åka hem! Klockan var jättesent, men barnen var hur glad och lugna som helst!


När vi kom hem så fixade vi i ordning bland alla alla saker vi fått! Fredde gjorde sig en kopp latte i kaffemaskinen han fick av mig och barnen! : ) Jag satte ihop Stokkestolen som Emmalisa fått. Vilmer hade en vit redan, så önskade vi oss en svart till Emmalisa så kunde barnen byta eftersom jag vi vill ha en vit till Emmalisa och en svart till Vilmer. Dynan som sitter på Emmalisas vita stol var det hon fick i paketkalenderna idag! Vilmer fick pennor!


  

Så fint det blev! : ) Nöjd!


Vilken fin dag! En riktig julafton! Tack alla för idag!

 
 
Ingen bild

Karro

26 december 2009 22:54

Elin hade likadan klänning som Emmalisa och Tilde på julafton :-) Så fin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards