bobos

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Vilodag!

Av Lena - 27 december 2009 22:23

Idag har vi haft en skön göra-lite-och-bara-slappa-dag!

En fin sovmorgon blev det för mig och Emmalisa. Pojkaran var uppe vid nio och vi gick upp kvart över 10. Jag tror faktiskt att Emmalisa håller på att bli dunderförkyld! Hon sover mycket och så hostar hon på nätterna! Näsan rinner i ett på dagarna så vi får väl se hur det blir med det!


Så söta i sina Emil i Lönneberaga pyjamaser!

  

Trötta! De sitter på Emmalisas nya täcke!


På förmiddagen satte jag ihop Emmalisas säng som hon fick i julklapp. Hon sover nästan inget alls i spjälsängen (mycket för att vi inte "tränat" henne att somna där tror jag) utan hon somnar i Vilmers säng, så därför fick hon en likadan.

Det kändes som vi fått tvillingar när jag tittade på rummet när sängen var ihopmonterad!

  

Emmalisa provsov sitt middagssov i den och hon sov så gott så gott! : )


Vilmer var ute med Fredde i garaget och gjorde fint (mest röjde golvyta ha ha) så att den nya bilen kan stå där! : )


 Vi småfixade och tog det bara lugnt hela dagen! Så skönt! : )

Jag och Vilmer åkte till Maxi och handlade kvällsmat och när vi kom hem så sov Emmalisa (detta var vid 4 halv 5 tiden)

  

Så helt hundra är hon inte!


Fredde lagade jättegod kvällsmat, fläskfilé med mangochutney! Så gott!

  

Vi alla fyra åt och åt! Så gott!


På kvällen blev det Wallanderfilm och Ben & Jerry! Nice!



__________________________________________________________________________________________________



Kommetar :

Elin hade likadan klänning som Emmalisa och Tilde på julafton :-) Så fin!

av Karro 26 december 2009
Svar:
Ja visst är den fin! Riktig julklänning! I allafall en finklänning! Vilmer hade ju skjorta i samma tyg! : )
Vi kan väl försöka få ihop en dag nu innan vi börjar jobba igen!
kram
 
 
Ingen bild

Weronica

28 december 2009 11:56

Hej och god fortsättning!

Fortfarande lika kul att läsa din blogg och se dina bilder. Hoppas allt är bra. Fläskfilé med mango chutney låter gott. Har du nåt bra recept på det?

Kram

Weronia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards