bobos

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Lena - 10 mars 2009 18:17

Idag är Vilmer mycket bättre, han tog en dusch direkt på morgonen och klädde på sig kläder! Ja, efter att ha sovit i närmre 36 timmar i sträck så var han pigg! Emmalisa däremot är mycket sämre, så hostig och febrig! Ja, så det blev en lugn förmiddag. Vilmer lekt mycket själv (vilket vi är så glada för att han kan och vill göra!).

Jag städade i skafferiet! Så pinsamt att man fyller en hel papperspåse med torrvaror som är förgamla! Kakor som jag kommer ihåg Fredde köpte i somras när Emmalisa föddes! Usch ja, det är crazy att man bara ställer (eller ja, att just jag gör så menar jag ju!) och kollar aldrig riktigt högst upp och längst in! 

Ha ha ha hittade en oöppnad Hollandaise sås som gick ut för ett år sedan! Tjohoo...

Men nu är där städat och fint! : )


När Vilmer var runt halv år fick han en leksak där man staplar ringar på en pinne. Dessa ringar "vallade" Vilmer i vår lägenhet tills han var närmre ett år. Han älskade verkligen dessa ringarna! Han kröp och så slängde han 3 tre, fyra stycken framför sig.

Idag tog jag upp dessa ringarna till Emmalisa. Gissa vem som dirket började leka med dem! Han vallade inte dem som tur var utan visade Emmalisa hur man skulle göra med ringarna! Tyvärr fick hon aldrig chansen att låna dem, så är det när man är lillasyster! (Som Vilmer brukar säga! : )


Efter lunch gick vi till en lekplats så Vilmer fick leka lite! Sen gick vi till affären och köpte korv och bröd! Vilmer var sugen på det och så vet jag att Farfar också gillar det! : ) Han kommer ikväll och ska sätta listerna i badrummet!


Fredde kom hem vid 5 och då började jag fixa lite med korven! Vilmer har ju ätit bra med lunch och mellanmål så jag tänkte att det var ett snilldrag att ha korv till kvällsmat!

När allt är klart och Vilmer har sin korv i handen och jag skulle bara ta en sak i skafferiet så råkar jag trampa Vilmer på foten! Klart att det gjorde jätteont! Men Vilmer är då så trött och blir så ledsen att han inte vill ha korven!

Han lägger sig i soffan och somnar till Pippi! 

Eh... så är det när man verkligen tycker att man tänker till... kanske bäst att låta bli... och bara göra som man brukar! : )


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards