bobos

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Lena - 13 mars 2009 18:46

Vad ska man säga om denna dag? Ja, den bringade mig inte så mycket tur iallafall så jag ingår i skrockskaran som drabbas av otur just denna dag!


På förmiddagen var jag och Vilmer på dagis och lämnade Farmors telefon som hon glömt hos oss, Vilmers semser lapp (ha ha låter något det va?) och så Emmalisas ansökan om att få börja på dagis!


Luften i hjulen tog lite slut när vi cyklat två på den så jag tänkte att jag fixar och grejer med det i gagarget. Vet inte hur det hela gick till men helt plötsligt var det hundbajs på cykelpumpen??? Jag fixade bakhjulet och det blev bra och sen fick jag liksom inte till det med ventilen på framhjulet och sen tittar jag i handen och känner denna otroliga doft av hundbajs??? Ett mysterium! Fick dock inte heller klur på ventilen så just nu är däcket helt tomt på luft! Ingen cykling mer idag!


Farmor slutade tidigt idag och vi skulle gå en sväng och leta handdukar! (Till vårt badrum!) Jag var irriterad på Fred och ja bad Vilmer knacka på rutan ner till datarummet (Fred satt där) och Vilmer knackade som han brukar (detta gör Vilmer och jag otfta när vi vill ha hjälp att bära in saker ifrån bilen) men rutan gick sönder! Ah... ja jo ah!

Måste ha varit någon spänning i glaset! Ja, jag var ju redan sen att hämta Farmor så vi körde och Fred plockade glas. Men när Farmor satte sig i bilen kom jag på att jag glömt min plånbok så ja bara tillbaka hem igen!


På stan hittade vi jättefina handukar och matta som blir superfint i vårt badrum! Tack snälla Farmor och Farfar! Ja verkligen TACK för allt! På alla sätt och vis! Natruligtvis så lagades glasrutan också, tackvare Farfars kontakter blev det gjort idag och hemkört! Vad kan man säga mer än Tack! Vad hade vi gjort annars??

När vi ändå är igång med tackandet så vill vi rikta ett stort TACK till Mormor och Morfar också! Tack!


När vi var klara i stan bjöd Farmor på värsta fikabuffén! Så nice!

Emmalisa är bättre idag, hon har ätit lite gröt och lite fisk! Hon är med lite mer och leker lite... så skönt!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards