bobos

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Lena - 8 september 2009 22:31

En härlig dag på jobbet! Slutade ju tidigt! : ) Stressade upp till stan för att hinna handla lite kläder och upptäcker jag till min förvåning att jag glömt min plånbok hemma! Typiskt! Cyklade till dagis! Emmalisa sover så jag hämtar dem 2 när hon sovit klart!

Vilket väder det var på eftermiddagen!

Mormor och Morfar kom förbi med fika och glass till barnen!

   Vilmer älskar glass!  

Emmalisa är också tokig i glass!

Vi fikade och sen var Mormor och Morfar ute i trädgården med barnen, medans jag stack till stan och shoppade loss! Hittde en hel del till mig själv! Flera par byxor, basplagg och underkläder! Vilmer fick byxor och Emmalisa fick massor av jeans! Mest nöjd med ett par superfina flickiga haremjeans som lilla donnan var supersöt i!

Innan vi gick in för kvällen njöt av solen in i det sista! Vi har ju turen att ha sol hela dagen i vår trädgård! Vilmer och Emmalisa lekte med löv på trappan!

 Vilmer plockade och Emmlisa sorterade löv!

Efter bad och välling var det dax att sova! Idag satte vi in Emmalisas spjälsäng i "Vilmers" rum! Återstår att se om de kan sova utan att störa varandra! Emmalisa somnade inte där utan nere i soffan! : )

Vi ska sätta upp Emmalisas söta Lillasyster - tavla ovanför hennes säng nu när hon sover där hon ska sova! : )

  

Dagens Vilmer-mening:

Under kvällsmaten:

V. Mamma jag är lite vipsig!

J. Är du ? Vem har sagt det?

V. Farfar. Ja, mamma då får man göra såhär (han tog en hand på varsida om huvudet och vickade på det fram och tillbaka!)

Ja, var får han allt i från?

Emmalisa... allt händer så fort med henne! Hon pratar ju faktiskt en hel del här kommer lite exempel:

mamma = mamma

pappa = pappa

mo = Vilmer

ampa = lampa

bappe= napp

öja = blöja

tatt = tack

Hon pekar på allt som hon kan! : )


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards