bobos

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Lena - 20 september 2009 19:41

Idag har Fredde målat, planterat och varit iväg och fixat och gjort en massa saker, så jag och barnen har haft en heldag och kväll! Så mysigt! Det hade vi ju i ett år (då jag var mammaledig!) , men nu när man jobbar blir det ju inte så och därför var det så mysigt!

Så här kommer våran dag tillsammans! Så skönt att bara kunna vara mamma till 100%!


Ja, Emmalisa har sovit hemskt dåligt, hon har haft lite feber och jag är nästan helt säker på att det är tänderna som är på gång! Ja, tänderna, det är ju mellan 1-8 stycken som ska tränga igenom! Hon är jätteöm och svullen i munnen!

I allafall känner jag att Fredde och jag är sjukt bortskämda med att alltid få sova hela nätter igenom!


Ja, dagen började med att vi tog en tur till Maxi! Till Vilmers enorma glädje hade Mini-huset (barnpassningen) öppet och en kompis från gympan satt där! Hurra! Emmalisa satt helt tyst hela tiden på Maxi (ja, då är hon inte riktig frisk!). Vi träffade Bella, Therese och Roger på Maxi och de har ju köpt hus! Grattis! Så kul! : )


När vi kom hem så gjorde jag och Vilmer spaghetti och köttfärssås! Vilmer är en hejare på att hälla i tomatkross! : )

  

Efterrätten blev vinduvor! Stående!


  

Efter middagen kände jag att Emmalisa behövde sova mer, hon är ju trött och vill bara vara i min famn hela tiden. Så Emmaskruttan i vagnen, Vilmer på cykeln och så gick vi ut till Bellas hus! : )


Precis utanför vårt hus så (detta är fortfarande ett mysterium för mig) kom en dam gående och jag gick förbi med vagnen och när jag vänder mig om så har Vilmer trillat med cykeln och damen tittar på mig och säger ingenting. ??? Jag bad om ursäkt om Vilmer trillat på henne, men nej de hade han inte. Vilmer var så ledsen, han fick styret i magen. Damen gick och när Vilmer lugnat sig så sa han att hon de "bonkat". De har alltså krockat, men som han låg kändes det inte så ...och Vilmer har stödhjul och det är svårt att trilla med cykeln! Men, ja tyvärr så åkte ringklockan av så det får vi fixa i veckan! Ingen blev skadad som tur var!


Ja, vi var ute i 1½ timme! Vilmer cyklade hela tiden och var jätteglad! Emmalisa sov/vilade och jag gick och njöt i solen! : ) Bellas hus blir säkert jättemysigt när de flyttar in! Hoppas vi får komma på besök! : )

  

En halvsjuk Emmalisa ville helst bara ligga och gosa med sin flit!



Vi tog vägen igenom Björket hem till Vilmers stora glädje! : )


  

Mellis stog högt på listan när vi kom hem! Vilmer ville ha yoghurt med rågkuddar! (han åt 4 skålar!)

  

När Emmalisa vaknade så lekte vi med tågbanor! Jag kom på att hon fick ju av oss en söt liten Brio-hästtågbana som jag plockade fram!


  



Jättefint blev det med de nya växterna!

 

 Det syns knappt, men ovanför ovanför rosrona har vi satt marktäckande gröna växter!  

Här ska vi ha sten ovanpå jorden!  Högt gräs och lavendel är satt!


När alla växter var planterade blev det någon from av vattenspridning på barnen!

  

  


Fredde målade trappan på förmiddagen, såhär fint blev det!  


På kvällen gick Fredde ut och jag fixade kvällsmat och la barnen. Det blev varma mackor, jag och Vilmer åt och lilla Emmalisa ville bara ha välling och när den var slut somnade hon!


Ska ikväll titta Kommisaren och Havet-filmen och då har Fredde lovat att göra Saffranspankaka, grädde och hallonsylt! So nice! Bara en timme kvar! : )


Dagens Vilmer-mening:

Han tittade på Madicken för första gången imorse och när han skulle sova kom denna meningen:

V. Mamma, Madricken (så säger v) fick sånt huvudband när hon hoppat från taket.

J. Ja det fick hon. Man kan ju inte hoppa från ett tak eller hur?

V. Nej.... (paus)... men hon fick ju paket sen på födelsedagen! (Madicken fick ju paket från sin mormor när hon missade utflykten med skolan!)


MMM..hoppas bara han inte kommer på några dumma saker och sen tror att han får paket! : )


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards