bobos

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Lena - 29 september 2009 20:50

Vart ska jag börja? Jo, på morgonen när jag hade Välkomstsamtal och Fredde började vanlig tid, så Farmor var snäll och kom och tog barnen på morgonen. Tack, det var ju veckans sovmorgonen du fick tillbringa hos oss! : )


Ja, min tanke var att cykla hem när jag slutat och sedan gå till dagis och hämta barnen med vagnen som Farmor körde barnen in till dagis. Men fick hoppa in och hjälpa till på eftermiddagen efter det att egentligen slutade! Tur att de är så flexibla på dagis! Tack! : )


När jag väl slutade cyklade jag till dagis och hämtade barnen! Vi gick upp på stan och sprang på Daniela, Ella och Adde.


  


Vilmer och Adde hade så kul tillsammans den lilla stunde de träffades! Det var verkligen jättekul att se att även om de inte träffats på ettag så vet de vart de har varandra! De har ju känt varandra sen de låg i magen! : )


Vi gick sedan in och köpte överdagsbyxor på Polarn o Pyret till Vilmer!


Det var sedan dax för dagens treat.... glass:


  


Så gott så gott!


När vi kom hem så lekte vi lite ute i det underbara höstvädret!


Jag har ju lagt ut ett badkar på blocket och en kille ringde och ville komma och titta på det.

En kvart senare var badkaret påväg till ett nytt hem! : ) Yes!


När jag satte mig i soffan blev jag helt trött efter allt så jag ringde till Fredde och frågade om han orkade laga mat idag, det gjorde han inte så det blev köpemat igen! (så långt höll det ja... )


Efter att vi ätit gick jag bort till dagis och hämtade min cykel! Det är verkligen höst nu och jag funderar starkt på att ta fram min tjocka feta Tarzandunjacka! : ) (Eller vad säger du Jönsson? )


När jag kom hem så hittade jag Emmalisa här:


  


Lilla fröken hjälpreda!


En tur till Maxi blev det och det måste jag säga att det är ju verkligen så skönt att handla på kvällen när ingen annan gör det!


Dagens Vilmer-meningar:

Den första kom när vi åt, och han pratade med Fredde och så sa Fredde en grej till mig och då sa Vilmer:

V. Pappa, men du lyssnar ju inte på mig pappa, lyssna nu på mig.


Den andra kom när han låg i sängen och skulle sova:

V. Jag är trött mamma, jättetrött, jag menar verkligen jättetrött!


Sen somnade han. Precis som det ska vara! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards