bobos

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Lena - 16 september 2009 20:25

Ja, härligt! Fredde trodde det var routern det var fel på, så jag stack och köpte en ny idag och vips....funkar det helt perfekt! : )


Här kommer lite bilder från igår:

                                             Lööw kom på kvällen och lekte med barnen! Man ser nu att det börjar bli en lite kula på magen! : )

                                                  

      Här är ett försök till att få med båda barnen på samma bild!  

                                            Här är ett annat! Tycker Emmalisa är riktigt lik Farmor på detta kortet!

  Nyduschad Vilmer! Nyduschad Emmalisa!


Efter att vi vart ute i trädgården så blev ju vi alla tre helt jordiga och smutsiga, så en dusch satt på sin plats!


Igår på luchen träffade jag en gammal vän som jag inte pratat med på länge! Så kul, sånt gör mig glad! Vi har ju nu båda barn, så bestämde att vi skulle träffas och att barnen kunde leka!



Ja, idag onsdag är ju en dag som också går i ett! Hade för första gången dans i skolan i en bra danslokal! Det är ju inte som spegelsalen på C4-gymnsiet men en bra sal för våra skolelever! : ) Så det var jättekul!


Idag testade Vilmer Funky kids. Det känns så kul att Vilmer nu är så stor och han är så duktigt med att hänga på och vara med! Han kände inte någon i gruppen eller ledaren, men han var lika glad för det och följde med jättebra i allt de gjorde! Så nu är fråga vart han ska gå? C4-gymnasternas gypma är jättebra, men han har gjort deras hinnerbana i ett år nu, dansat till de låtarna och visst är det kul att han verkligen kan rörelserna! Det har ju kommit upp nya treåringar så det är ju klart att de också ska få göra samma roliga saker!

Funky kids är ju en liten ny utmaning för Vilmer! De jobbar på ett helt annat sätt. Något som är bra med Funky kids är ju att det sedan finns Funky boys som fortsättning om nu interesset finns kvar hos Vilmer!

Ja, vi halkade ju in på Funky kids och fick prova (jag har ju varit instruktör på Friskvårdshuset: ) så imorgon ska jag ha bestämt mig. Vilmer själv tyckte ju "den nya gympan" var roligast! 


Farmor hämtade barnen idag och gick en i skogen med dem! Farfar skjutsade ner Vilmer till Friskvårdshuset där jag hämtade honom efter att jag slutat jobba! Efter Funky kids så cyklade vi och köpte en ny router! (så fint när allt funkar som det ska!)

När vi kom hem hade Farmor gjort sina goda köttbullar! Gott! Tack! Och innan de åkte hem så diskade Farmor! Vad kan jag säga? Vill du flytta in? he he he nej, jag bara skoja! Tusen tack för all hjälp! : )


Igår somnade Emmalisa halv 11! Fråga mig inte hur hon orkade vara uppe så länge, men ikväll så somnade hon när Vilmer somande kvart över 7! Hon blir säkert en nattuggla som sin mamma och pappa!


Dagens Vilmer-mening:

När jag somande barnen låg jag brevid Vilmer i hans säng (det går ju inte och ligga i spjälsängen). Vilmer hade täcket på sig och han tyckte det var varmt. Jag råkde bara nudda täckte när jag skulle vända mig för att se om Emmalsia somnat (vilket hon inte hade)och då sa Vilmer:

V. Mamma, vill du vara snäll och inte göra så.

J. Småfnissade, kunde inte kväva skrattat riktigt, och det gjorde att jag nuddade täckte igen.

V. (Med sin mjukaste röst:) Nu gör du det igen mamma, vill du snälla sluta?


ha ha ha.. den gången kunde jag inte hålla mig! Undrar om de ber så fint på dagis? Vi gör inte det hemma iallafall! : )


___________________________________________________________________________________________________________


Svar på kommentar:


Weronica:

Ah, tack söta du! Alltid bra med roliga bilder att måla! Allt är bara bra här, hoppas att allt är bra hos dig med! Vi ska ju ha after work nu på jobbet...he he he nej inte varje det : ) Hör av dig, det har ju varit superkul om du ville hänga med! Hörde nämligen att b la. du dragit igång detta när jag var mammaledig! : )
Ha det bra! Kram

Av Lena - 16 september 2009 08:14

Ja, då är de så att vårt trådlösa internet inte funkar, så att därför har jag inte bloggat!

Vi får fixa det och sen kommer det bilder om vad som hänt! : )


Men igår så var det ju en kort arbetsdag för mig! Denna veckan har våra välkomstsamtal börjat. Jag har ju en sexa så träffar vi föräldrarna för att höra så att övergången gått bra från förra skolan! Så tidiga morngar och sena eftermiddagar! : )


Men igår slutade jag tidigt och hämtade barnen!

Vi var ute i trädgården i flera timmar och röjde upp! Barnen lekte och jag fyllde säckar! : )


På kvällen så kom Lööw förbi medans Pi (hennes man) var på något möte " i stan"! : )


Lööw börjar få en lite kula (hon är gravid!:) Hon hade även med sig godis till min stora glädje! : )



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards