bobos

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Lena - 27 september 2009 21:33

Yes, idag mår man ju precis som man förtjänar! Nej, så allvarligt är det inte eller?? hehe....

Mina intag av mat och dryck har idag varit: 2l apelsinjuice, McDondald´s, 2 baner, Ben&Jerry´s (glass) Turkisk peber firewodd, jordnötsringar och 1½l fanta! Oh,...ingen bara att rada upp det såhär! Som det står på min lilla pin på min väska: IMORGON SKA JAG SKÄRPA MIG! : )


Ja, idag har jag inte gjort så jättemycket! Fredde och Farfar kantsatte lite ute i trädgården.

Såhär fint blev det i Fredags när singelstenen kom på plats:


  

Det blev jättefint, vi är supernöjda!


Jag tycker Fredrik är jätteduktig på att fota och sätta ihop sådanhär små kollage!


Senare på eftermiddagen åkte Fredde ut och fotade med en jobbakompis och jag lärde ut dans till C4-gymnasternas danstjejer! : ) Har ju tyvärr valt en låt som inte finns att köpa en, men som tur var fixade sig med bärbara datorer! : )


Barnen var hos Farmor och Farfar i Åsum! Tack snälla för att ni alltid ställer upp! : )

Av Lena - 27 september 2009 21:00

ÅH härliga sovmorgon! Vi sov till klockan halv 9! LOVE IT!

Jag och barnen åkte och fixade lite saker och sen handlade vi på Maxi.

När vi kom hem var Emmalisa nyfiken på vad som fanns i kassen.

  


Hrm... ser gott ut....

  


...jag tar en....




Ja, vi har ju gjort om i vårt badrum, så den

toastolen och handfatet som var i huset när vi flyttade in har nu åkt ut och jag la ut det på blocket!

Det kom en man och en kvinna i ålder men mina föräldrar. Så roliga! De körde över 1½ timme hit och sen var kvinnan mycket orolig för att måtten inte stämde, medans mannen ville så gärna ha våra gul/brun/beige/creamfärgade toamöbler! De var supertrevliga och de hade så roliga kommentarer till varandra! : )

Det roliga var när de skulle lasta in grejerna i bagaget! Tillslut (de är ju inte överrens om hur sakerna ska stå/ligga) säger kvinnna till sin man att han får snabba på för annars fryser flickebarnet ihjäl! (det var mig hon syftade på ).

ha ha ha så kul att jag såg dem som föräldrar och så tvärtom! : )



Vilmer och jag spelade Fem myror är fler än Fyra elefanter.


    


Åh Vilmer vann såklart! Han är jätteduktig på att räkna nu! : )


Klockan fem hämtade Lisa mig! Vi åkte till Camillas (mamma till Alexander och Felix) trettioårs fest! (ja, jag vet nu är det ingen återvändo!) Men såklart fick vi ta en tur inom Maxi eftersom de strumpbyxna som jag köpt var alldeles förstora. Expediten sa att det fanns one size only och att de var försmå till henne...men det var stor mormorshud-varning på dem! (menas att det är för mycket hud i knäveken!)

Sen åkte till festen!


  


Camilla sjunger kareoke!


En superduper rolig fest! Hon hade bjudit många av "oss gamla" (vi som hängde ihop i Tyringe) som man inte träffat på jättelänge! Det var så roligt att prata och skratta! : )

Såklart var det mycket bra musik och jag fick dansa! : )


Eftersom Lisa körde hade jag ju personlig skjuts hem! : )





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards