bobos

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Lena - 11 september 2009 20:17

Idag har ju vår härliga sovmorgon! Så fint! Vi tog det lugnt, lekte och tvättade! Vi var ute och lekte en sväng på förmiddagen och redan då sken solen så härligt! Vi rensade upp en massa äpplen som fallit till marken!


Vi cyklade till dagis, i en hejdundrans fart! Nu när Vilmer kom upp mer från trampan får han rätta trycket och bara susar fram! : ) Kollade in när han cyklade och såg att faktiskt inte hela tiden stödjer sig på stödhjulen!

Emmalisa somnade på den lilla biten och fick därför jättetidigt sov. Hon var ju så trött att hon fick ju sova sitt sov när de andra åt! Skönt att de är så flexibla på dagiset!


  

Alla på Vilmers Rödmyra har gjort en grönsak, Vilmer gjorde en gurka! (längst till hö)


Hann springa upp på stan och lämna in korten som vi tog på lägerskolan med sexorna!

Ja, en kort dag i skolan! Känns lite konstigt att börjar efter lunch! Men härligt, för jag är ju pigg då när kanske eleverna börjar bli trötta, så förhoppningsvis kan jag ge dem lite extra energi! : )


Fredde hämtade på dagis så jag cyklade hem! Dock tog jag Vilmer på min cykel och så hämtade vi hans cykel på dagis! Tur att vi bor så nära!


Jag och Emmalisa åkte till Maxi där vi träffade Lööw och Pi! Emmalisa som sovigt tidigt var trött, Pi ville leka med henne men Emmalisa blev bara rädd och ledsen!

Precis när vi skulle åka hem så kom Farmor och Farfar och då blev Lisan glad igen! : )

Tyvärr somnade hon i bilen hem från Maxi! Men det kan ju inte lilla Emmalisa hjälpa! Det blev ju inte så länge!


Så jag fick busa liv i Emmalisa, medans Vilmer och Fredde slappade i soffan, båda trötta!

     

Vi gjorde en god sallad med grillad kyckling och gott bröd till!


Emmalisa fick en knäckemacka medans jag fixade iordning salladen! Tokigt att hon utan tänder tuggar i sig det lätt som en plätt!

  


Idag är Emmalisa 13 månader! Grattis! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards