bobos

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Lena - 5 november 2008 19:27

Idag när jag lämnat Vilmer på dagis så kom Linda (kompis från Högskolan, ni som hört talas om Mallorcaresan, det var jag och Linda!) och hennes dotter Nova! De satt så fint i soffan ihop! Jätteroligt att vi fått barn så nära varandra, Nova är bara en månad äldre än Emmalisa. Det blev mycket snack om förlossning, barn och uppfostran!  Först var barnen vakna och sen sov de gott och vi fikade gott : )


Farmor hämtade Vilmer på dagis idag och de var uppe hos gamlafarmor Solveig. Vilmer fick en födelsedagspresent av Solveig, jättesnällt, tack!! Han fick en "motorcykel och gubbe" (som han själv säger det) som är det enda han har sagt att han önskar sig. Ja, där sprack min idé. Men får köpa något annat skoj, vi (Fredrik och jag) ska ge Vilmer saker till sitt rum där uppe (inredning) så någon leksak måste vi köpa till.

Ha ha, kommer ihåg ett sådant hemmavideo-klipp på en kille kanske i 5-års åldern som öppnar ett paket och får ett par stövlar, han blir inte glad, ha ha han blev sur och skrek att han inte ville ha ett par stölvar. (Det senariet vill vi inte ha och just nu mitt i trostet och allt).


Jag har koegraferat lite till min dans, den kommer att bli super! (skriver så för att dansarna ska kunna var lugna he he : ).


Just nu är veckan inrutad, är ju inte roligt att ha det så men för att få ihop tiden med barn, dans, förberedelser till två kalas i helgen så måste det bli så. Men allt är ju roligt så just därför får det bli så för att hinna med allt.


Ja, jo när Farmor och Vilmer kom hem så var Farmor kvar hos oss tills Farfar slutat jobba och så stannade de en liten stund. Under denna lilla stund hittade Vilmer godis (ööö vem kan tro att vi har sådant hemma?? : ) i skafferiet och han fick några bitar och hade fått en tablettask av Farmor innan och sen hittade han lite godis han fått innan där det bara var lite kvar. Hur som helst när kvällsmaten stod på bordet drack Vilmer två glas mjölk sen sa han att han var klar. Tur han äter välling innan han ska sova! Men kände där att nu får nog tyglarna dras åt med godisätandet (menar då Vilmers he he).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards