bobos

Alla inlägg den 24 november 2008

Av Lena - 24 november 2008 21:44

Vilken kyla som kommit bara så där utan förvarning! Jag kan tycka det det jättemysigt när det är jättekallt och man har varma kläder och tjockhalsduk och hela munderingen på plats, men detta kom så plötsligt jag har ju inte hunnit handla vinterskor än!


Vi (Vilmer, jag och Emmalisa) låg och drog oss länge idag! Är så glad att jag har barn som kan det och vill det!! Så ja, vi kom lite sent till dagis idag oxå... dock mycket senare än vad jag trodde. Tio minuter tänkte jag men det var tjugofem! Oops! Men som tur är har Vilmer jättebra dagisfröknar! Men bättring ska ske!


När jag lämnat Vilmer jag Emmalisa och jag hem till Jennie och Tilde en stund! Jag skulle hämta hem Vilmer babygym och fick lite kläder i stl. 68 till Emmalisa.

Träffade en kollega på vägen hem och stod och pratade en stund och sen frös jag om fötterna så det var raska steg hem!


Emmalisa älskar att gymma under de där plastsakerna! Hon blev helt till sig liksom och efter en stund så låg hon med huvudet mellan pinnarna på sidan. Precis då kom jag på att så gjorde Vilmer med, detta eviga jämförande : )


Vilmer hade gjort den finaste julkransen på dagis. Jag var tvungen att fråga fröknarna hur mycket han gjort själv. Det mesta och då blev jag stolt!!!


Vilmer älskade sitt babygym till han nästan var ett år gammal och när han såg att det stod i köket när han kom hem så var han tvungen att provligga.


Vilmer brukar ju gå på gympa på måndagar men idag höll jag han hemma för han somnade i vagen hem från dagis (som tar mindre än 3 minuter) och näsan rinner och han hostar mycket. Vet att det låter som "chicken" men det känns onödigt (själv hade jag tränat) men när det gäller älskade lille Vilmis så nej. : )

Hängde upp en juldroppe i fönstret idag, kändes så mörkt och trist! Härligt att vara först på gatan att hänga upp julsaker! ha ha ha!


Efter kvällsmaten var det dansdax för mig! Vi var så duktiga och om två veckor är ju vårt hemliga uppträde över så nu gäller det att ligga i och finslipa det sista!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards