bobos

Alla inlägg den 7 november 2008

Av Lena - 7 november 2008 20:23

Som sagt vaknade vi till klockan imorse. Det ju skönt att vi får sova om nätterna så en och annan gång att man får gå upp till klockan är ok! : )


Vi skulle ta tåget till Hässleholm för att hämta bilen på Tekniskan och sen köra hem till Emma, Elsa och Gustav på mammaträff!

Lisa, Ella och Alfons kom inte för Alfons var sjuk. Trist!

Vilmer och Elsa målade med vattenfärger.

En mysig och trevlig stund med god lunch! Idag kunde vi inte stanna så länge för Fredde slutade tidigt och jag var tvungen att bestmma vilken jacka jag ska ha i vinter. Det blev en svart parkas liknade jacka som var både lite sportig och lite tjejig (vill inte skriva kvinnlig det låter så gammalt! hi hi) just nu är jag nöjd med köpet!  :  )


Sen var det handling på maxi till två kalas, ha ha vi körde verkligen hem med full last i bilen, vi hade ju syskonvagnen också.


Efter kvällsmaten fixade jag och bakade till Vilmers kalas.

Hör och häpna, Vilmer började ta ut färgpennor och sa, denna är vit. ja, tänkte jag den kan han men sen "gissade" han rätt på röd, blå, gul, rosa och orange.Så ja nu kan han några färger. Innan har det ju varit rena gissningsleken he he. Härligt!


Just nu är klockan halv nio och Freddebagare har ett bröd i ugnen och Vilmis ska gå och lägga sig. Han somnade ju i bilen från Hässleholm och hem så därför orkade han vara uppe längre än till 7 idag.

Lilla Emmalisa ligger och sover gott i spjälsängen här nere (det är superbra för vi har en vagga där uppe i vårt sovrum, så slipper vi springa upp och ner om homn skulle vakna) och nu ska det blåsas ballonger och fixas godispåsar!!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards