bobos

Alla inlägg den 11 november 2008

Av Lena - 11 november 2008 19:36

(Vill bara skriva att nu har min hjärna hämtat sig och förhoppningsvis kommer det förekomma mindre stavfel och särskrivningar he he)


Visst har jag det bra, barn som sover, idag vaknade Vilmer 9 och det var jätteskönt! Ända tills jag kom på att vi skulle vara på BVC kl. 10. Men vi hann, men det blev ju inte någon härligt mysig långfulle med läsning av tidning he he.


Emmalisa var så duktig, hon bara precis gnydde till när hon fick sprutan (Vilmer hade troligtvis så tjocka lår för han sa inte ett ljud när han fick sin tremånaders spruta :) hon var så duktig! Jag la henne på mage och då sa BVCsköterskan att hon vill ju framåt! Det kändes skönt att hon sa det, jag har tyckt det att det ser ut som det också men man vet ju inte om det är önsketänkande eller inte? Sen la vi henne på golvet och hon snackade (precis som sin mor) och snackade!


Vilmers tur, han skulle vägas och mätas. Han hade växt bra och låg prefekt på kurvan! Han skulle hoppa, sparka boll och berätta vad det var för saker i en låda. Han skulle rita en cikel, det klarade han galant med vänster hand. Matvanor och sovvanor togs upp och sen kommer dagens Vilmer- mening:

Sköterskan frågar:

S. Vilmer, vad heter dina kompisar.

V. Har inga.

S. Nej men vad synd, vad heter kompisarna på dagis.

V. Bara Vilmer.

Jag säger då: Vilmer, vem går du på gympan med?

V. Jag går inte gympa.


Eeeee ja, vad säger man. Mitt barn är ensamt, tyst och osocialt? Nej, det stämmer ju verkligen inte in på honom. Sköterskan bara skrattade med mig.


Det hela avlustades med att Vilmer sjöng Björnen sover, vilket var så gulligt att sköterskan ropade in den andra sköterskan som jobbar på BVC.

Som syns på bilden älskar Vilmer att cykla.


Sen var vi en snabbis på stan det regnade ju! Snabbt inom affären för att köpa mjölk, då kommer Vilmer lilla fråga:

V. Mamma, ha godis, bara lite väl?

Men nej nu får vi försöka vara duktiga några dagar. Frågan kom ju upp på BVC, hur mycket saft i veckan och godis...


Väl hemma så har Vilmer och jag städat och försökt fixa fint på lekrummet. Emmalisa har fått en korg med leksaker och Vilmers nya leksaker har fått plats.

Innan det var dax för sängen duschade jag Vilmer och sen gick vi upp och la oss. Det sista jag sa till honom innan han somnade var:

M. Imorgon fyller du år Bobo.

En mycket trött Vilmer svarar:

V. Och då får jag många paket!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards