bobos

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Lena - 4 november 2008 19:12

Idag var det dax för mammagruppen att träffas på BVC och ha babymassage. Emmalisa verkade gilla det, hon var så nöjd och glad. När vi ändå var där så frågade en mamma om hon fick väga sin dotter och det fick hon så  alla vi andra hängde på. 5.5kg och 60 cm lång är Emmalisa just nu.


Mormor och Morfar var här och passade Vilmis medans Emmalisa och jag var på BVC. Efter lunchen så åkte vi till en barnklädesaffär som har jätteroliga kläder, men den var stängd??? Så ja, vi åkte till stan istället. Vi köpt lite fodertyg (så mamma kan laga misstaget på Vilmers overall), hittade julgardiner till köket och så handlade vi god fika på Phenix.


Vad hade jag gjort utan min mamma? Hon har gjort ett fantastiskt jobb och har fixat Vilmers overall!!! Tack snälla mamma!! (Grämer mig dock fortfarande över hur trög jag var!)


Vilmer pratar jättemycket om tomten och att han slåss. Undrar så vart han fått det ifrån. Men känner att i år får vi lägga lite energi på tomten.

Dagens Vilmer - mening:

Vi sitter och äter kvällsmat, spaghetti och köttfärssås och Emmalisa satt i Babybjörn och småsnackade för sig själv. Då från ingen stans tittar Vilmer ner på Emmalisa och säger:

V. Emmalisa är gullig tycker jag.


Vilmer älaskar kall pasta. När vi ätit klar och jag skulle diska stod Vilmer och åt ja, hur mycket kalla spaghetti som helst, en spaghettiman!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards