bobos

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Lena - 1 november 2008 20:47

Morgonen började med dans! Ja, det behövs (jag orkar inte många armhävningar det kan jag erkänna!!!) men det ju såklart superkul också!!!

Nästan två timmar tränade vi och min mobil ringde 4 gånger (man e ju poppis he he).


Sen var det snabba ryck hem och duscha. Lööw kom hem till oss och sen bar det av till Ikea! vi var tvungna att tanka och jag har då aldrig sett en sådan lång kö på Jet, ha ha Lööw hann gå och köpa korv under tiden!


Väl på Ikea var vi förberedda på mycket folk, men nej det var inte mer än vad det brukar vara pen lördag. Skönt! Jag handlade lite smått och gott, fina rutiga korgar till Emmalisas kläder, korgar till skötbodet, nytt bord till Vilmers lekrum ja, vars en julklappar till barnen och en ljus och lite julgrejs och sånt med!


När jag kom hem var Vilmer jätteduktig och hjälpte till att packa upp. (Han var inte med. Emmalisa var med och var som en ängel! låg i sin vagn och tittade och snackade eller sov! LOVE YOU for that!)


Som syns på bilden så hittade jag Tretornstövlar på Ikea röda och fina! Nu när man har trädgård och allt så kommer de väl till pass!


Kortet på lilla Flisan är taget när Söte Storebror pratar med henne. Hon verkligen älskar Vilmer. Först satt hon och tittade på kameran och sen ställde sig Bobo vid sidan och sa sitt vanliga : Hej E-M-M-A-L-I-S-A (han bokstaverar hennes namn mycket tydligt och sakta som om hon var döv :)

Hon skiner upp som en sol!


Dagens Vilmer - mening:

När jag dansade och Flisan blev hungrig så började väl Fredde värma mjölken men det tar ju en liten stund. Vilmer hade gått fram till Fredde och sagt:

V. Ge bebisen mat pappa!


Det är så självklart men så kärt sagt. Jag älskar dig Vilmer!


Av Lena - 1 november 2008 09:18

Idag hade vi lyx och låg ocj drog oss till nästan 9! Härligt!

Klockan 10 kom alla barnen och mammorna! Skoj, bus och trevlig!


Lille söte Felix kände att han ville sitta i Vilmers stol och ta det lite lungt! : )


Vi var inne och barnen var ute (liten stund) innan vi alla gick ut och bort till lekplatsen som bara ligger en gata bort.
Lite kul, där träffade vi en mamma som nu bodde i ett av alla hus som jag har varit och tittat på här på som varit till salu! Det bästa av allt var att hon hade två söner en på 3½ och en som var 1 år.


När barnen och mammorna åkt hem så gick vi en runda till stan. Vilmer tröttis somnade en sväng i vagnen, klart han var trött efter all lek!


Vi var en snabbstund hos Henke och Tilde (Jennie jobbade). Farmor och Farfar var också där.


Ja, min och Fredriks vision om att grilla övervinns allid av en jättehunger och vi beställer mat. Ikväll blir det planka!!! MUMS!!!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards